۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۵۱۴۹
معاون حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد
معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از سرایت آتش از بخش عراقی هورالعظیم به بخش ایرانی در حریق اخیر این تالاب خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم در روزهای اخیر اظهار کرد: روز یکشنبه (۲۴ تیرماه) بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار حریق شد و آتش به بخش ایرانی سرایت کرد.

وی افزود: دود ناشی از این آتش‌سوزی تا اهواز آمد و چند ساعتی جنوب و شمال شرق اهواز درگیر شد اما به دلیل جریان ناشی از باد، دود از شهر خارج شد.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: امسال آتش‌سوزی بخش ایرانی برای اولین بار رخ داده است اما با آغاز تابستان بخش عراقی بارها دچار آتش‌سوزی شده است.

وی بیان کرد: نامه‌نگاری‌های فراوانی با وزارت امور خارجه کشورمان و کشور عراق برای کمک به مهار آتش‌سوزی کرده‌ایم با این وجود در خصوص هماهنگی برای مهار آتش، مشکل وجود دارد.

آخرین وضعیت آتش‌سوزی سایت دفن پسماند صفیره اهواز

قلی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت آتش‌سوزی سایت صفیره محل دفن پسماندهای شهر اهواز گفت: در هفته اخیر سایت دفن پسماند صفیره دچار آتش‌سوزی شده و دود ناشی از این حریق، روستای صفیره که در نزدیکی آن قرار دارد را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: تا یکی دو روز پیش ۸۰ درصد آتش مهار شده بود و امروز آخرین روند مهار آتش در این سایت را بررسی می‌کنیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به علت آتش‌سوزی‌های این سایت، گفت: رهاسازی پسماند و رعایت نکردن دفن اصولی زباله و دمای بالای هوا در این شرایط، موجب متصاعد شدن گاز از پسماندها و وقوع آتش‌سوزی می‌شود.

وی بیان کرد: سلول دفن بهداشتی سایت صفیره ساخته شده و آماده دفن پسماند است اما منتظر راه‌اندازی کارخانه پردازش زباله هستیم تا همزمان با فعالیت آن، دفن بهداشتی در این سلول انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر