۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۵۱۰۹
از سوی افتا انجام شد
مرکز مدیریت راهبردی افتا با صدور بخشنامه‌ای چگونگی فعالیت سامانه‌ها و سکو‌های خارجی و عرضه محصولات حوزه امنیت را مشخص کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتا، این بخشنامه خطاب به همه دستگاه‌های اجرایی کشور (دارای زیرساخت حیاتی)، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و شرکت‌های فعال در حوزه تأمین محصولات، سامانه‌ها و سکو‌های حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات صادر شده است.

در این بخشنامه با تاکید بر اینکه محصولات، سامانه‌ها و سکو‌های خارجی حوزه امنیت موظف به معرفی نماینده رسمی حقوقی داخلی تام‌الاختیار هستند آمده است: محصولات، سامانه‌ها و سکو‌های خارجی حوزه امنیت موظف به راه اندازی خدمت بروزرسانی تجهیزات و سامانه‌های مورد نیاز در داخل ایران هستند، به صورتی که در هیچ شرایطی در فرآیند بروزرسانی محصولات مورد استفاده مشتریان، تأخیری ایجاد نشود.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راهبردی افتا، عرضه کنندگان محصولات، سامانه‌ها و سکو‌های خارجی حوزه امنیت و نماینده قانونی آن‌ها در زمان وقوع رخداد سایبری، ملزم به همکاری کامل با تیم رسیدگی به رخداد دستگاه هماهنگ کننده برای مشتریان خود هستند.

در بخشنامه مرکز مدیریت راهبردی افتا تاکید شده است که تمامی ارائه دهندگان محصولات، سامانه‌ها و سکو‌های خارجی حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات موظفند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل نسبت به تأمین و رعایت ضوابط مندرج در این بخشنامه اقدام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر