۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۵۱۰۶
با اعلام شرکت اوپن‌ای آی
شرکت اوپن‌ای آی ایمیل‌هایی به کاربران مستقر در کشور‌هایی فرستاده که «پشتیبانی نشده» تلقی می‌شوند و اعلام کرده از ۹ جولای (۱۹ تیرماه) دسترسی آن‌ها به پلتفرم را مسدود می‌کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، رجیستر نوشت؛ شرکت اوپن‌ای آی ایمیل‌هایی به کاربران مستقر در کشور‌هایی فرستاده که «پشتیبانی نشده» تلقی می‌شوند و اعلام کرده از ۹ جولای (۱۹ تیرماه) دسترسی آن‌ها به پلتفرم را مسدود می‌کند.

این ایمیل شامل بیانیه کوتاهی است که در آن آمده: داده‌های ما نشان می‌دهد سازمان شما ترافیک API از منطقه‌ای دارد که اوپن‌ای آی هم اکنون از آنجا پشتیبانی نمی‌کند. ما اقدامات بعدی برای مسدود سازی ترافیک API از مناطق پشتیبانی نشده خود را از ۹ جولای اتخاذ می‌کنیم. برای ادامه استفاده از سرویس‌های اوپن‌ای آی باید به سرویس‌ها در مناطق پشتیبانی شده دسترسی داشته باشد.

البته بسیاری از کشور‌های جهان از جمله کشور‌های غربی، اروپای شرقی، جنوب آسیا و حدود نیمی از آفریقا به سرویس‌های این شرکت دسترسی دارند، اما در فهرست کشور‌های پشتیبانی شده از روسیه، ایران، عربستان سعودی و چین خبری نیست.

هر ۴ کشور گفته شده اکنون مدتی است که در فهرست اوپن‌ای آی حضور ندارند. در فوریه سال جاری میلادی این شرکت هوش مصنوعی اعلام کرد تمام حساب‌های کاربری که توسط هکر‌های وابسته به دولت‌های این ۴ کشور فعالیت می‌کنند را مسدود می‌کند. به گفته شرکت آن‌ها از چت جی پی تی برای انجام حملات فیشینگ و توسعه بدافزار استفاده کرده اند.

البته افزایش تنش میان آمریکا و چین به عاملی مهم در تصمیم اوپن‌ای آی برای مقابله با کاربران در کشور‌های پشتیبانی نشده، منجر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر