۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۷۴۸۵۸
مطالعه جدید:
محققان علوم اعصاب در کالج دانشگاهی لندن در جدیدترین تحقیق خود پی بردند اعتیاد به اینترنت در نوجوانان، شبکه عصبی مغز آن‌ها را در بخش‌های مختلف دچار اختلال می‌کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس ، پژوهشی جدید، تحقیقات تصویربرداری عصبی در مورد اعتیاد به اینترنت در نوجوانان را بررسی کرد و نشان داد که در نتیجه این اعتیاد، سیگنال‌دهی مغز در شبکه‌های عصبی حیاتی مختل شده است. این اختلالات بر توجه، حافظه، هماهنگی و پردازش عاطفی تأثیر می‌گذارد و سلامت روان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.


استفاده از اینترنت به طور چشمگیری افزایش یافته است، به طوری که نوجوانان بخش بیشتری از ساعات بیداری خود را به صورت آنلاین سپری می کنند. همراه با این روند، اعتیاد به اینترنت در میان نوجوانان نیز افزایش یافته است. با توجه به اینکه مغز نوجوانان نسبت به بزرگسالان قابلیت تغییر بیشتری دارد، درک تأثیر اعتیاد به اینترنت بر مغز و رفتار برای کل جامعه حیاتی است.


جزئیات بیشتر تحقیق


دو نفر از محققان کالج دانشگاهی لندن، مطالعات تصویربرداری عصبی را در مورد تأثیر اعتیاد به اینترنت روی مغز نوجوانان بررسی کردند. این مطالعه که در چهارم ژوئن در PLOS بهداشت روان منتشر شد، نشان می دهد که اعتیاد به اینترنت با اختلال در انتقال سیگنال در مناطقی از مغز که درگیر شبکه های عصبی متعدد هستند، همراه است.


این شبکه ها با هم کار می کنند تا رفتارها و رشد مهم را در نوجوانان کنترل کنند و نقش مهمی در کنترل توجه ما، همراه با توانایی ذهنی، حافظه کاری، هماهنگی فیزیکی و پردازش عاطفی دارند - که همگی بر سلامت روان تأثیر می گذارند.


برای تأیید چگونگی تغییر رفتارهای کنترل شده توسط مغز در نتیجه اعتیاد به اینترنت، به مطالعات بیشتری با مشارکت افراد بیشتر از جمعیت وسیع‌تری نیاز است.


محققان این پژوهش اضافه می‌کنند: «درک اینکه اعتیاد به اینترنت چگونه و کجا بر اتصال عملکردی در مغز نوجوانان تأثیر می گذارد و همچنین تکرار مطالعات fMRI با جمعیت های متعدد می تواند مداخلات درمانی و بهداشت عمومی جهانی آینده را راهنمایی کند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر