۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۷۴۸۲۴
دکتر جلالی در همایش پدافند سایبری استان کرمان:
ارتقاء جایگاه مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات در دستگاه های اجرایی و زیر ساخت های استان ضروری و با اهمیت است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، اولین همایش استانی پدافند سایبری در سال ۱۴۰۳ در محل سالن اجتماعات شهید مرتضوی استانداری کرمان با حضور دکتر جلالی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری برگزار گردید. هدف این همایش علمی و آموزشی بالا بردن سطح علمی مدیران حراست ، دبیران پدافند غیرعامل و مدیران فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان در زمینه مقابله با حملات سایبری و امنیت فضای سایبر بیان شد. در ابتدای این همایش کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ضمن خیر مقدم به مدعوین بابیان توضیحاتی در مورد پدافند سایبری اظهار داشت اداره کل پدافند غیرعامل استان درنظر دارد این سلسه همایش ها و کارگاه های آموزشی پدافند سایبری را توسط اساتید مجرب برگزار نماید تا با برگزاری این دوره های تخصصی به ارتقاء سطح دانش سایبری مدیران فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان کمک شود.


سپس دکتر جلالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بیان نمودند که پدافند سایبری در دستگاه هایی که دارای زیرساخت های حیاتی ، حساس و مهم هستند بسیار حائز اهمیت است بنابراین به همه کسانی که در حوزه it ، حراست و پدافند غیرعامل دستگاه ها هستند تأکید نمودند که در مصون نگه داشتن فضای سایبر و دارایی های سایبری خود کوشا باشند و بالاترین مقام هر دستگاه مسوول حفاظت از فضای سایبری تحت کنترل و مورد استفاده خود می باشد .


ایشان همچنین بر اهمیت ارتقاء جایگاه نیرو های it و متخصین این رشته تأکید نمود و اظهار داشت پیگیر هستیم تا به نحوه شایسته ای از این نیرو ها تقدیر به عمل آوریم . ضمنأ ایشان نقش نیرو های فناوری اطلاعات در انتخابات سال قبل وانتخابات ریاست جمهوری پیش رو را بسیار پر اهمیت دانست.


در ادامه دو کارگاه تخصصی پدافند سایبری توسط اساتید مرکز آپا دانشگاه تحصیلات تکمیلی های تک کرمان برگزار گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر