۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۴۸۱۶
از سوی سردار قمی مطرح شد
معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور اولویت‌های مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها برای استقرار گفتمان پدافند غیرعامل را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، دومین شورای وبیناری مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌های سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با حضور سردار محمد علی قمی، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل، دکتر رضا کلهر معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور و سردار سعد مشاور ویژه رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌های کشور به صورت ویبناری برگزار شد.

در این نشست، سردار قمی با اشاره به تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار داشت: مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌های کشور ضمن حصول اطمینان از اجرا صحیح قوانین، الزامات و ابلاغیه‌های کمیته دائمی و سازمان پدافند غیرعامل کشور، خود نیز باید در اجرای ماموریت‌های ابلاغی سازمان با جدیت عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در گام نخست باید اقدامات آموزشی، اطلاع رسانی به موقع، آگاهی بخشی صحیح در دستور کار قرار گرفته و ابلاغ مصوبات و نظام‎نامه‌ها به دستگاه‌های اجرایی به درستی انجام شود و در گام بعد اقدامات در چارچوب نظارت و مطالبه‌گری در دستور کار قرار گیرد. پس از آن اگر دستگاهی به وظایف خود عمل نکرد از اختیارات و ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل همچنین گزارشی از آخرین وضعیت تصویب اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور در ستاد کل نیرو‌های مسلح ارائه کرد و توضیح داد: در این اساسنامه اختیارات خوبی به ادارات کل پدافند غیرعامل در استانداری‌های کشور اختصاص یافته است که به استقرار گفتمان پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی کمک شایان توجهی می‌نماید.

در ادامه سردار سعد، مشاور و بازرس ویژه رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به تشریح اهمیت حفاظت از دارایی‌های زیرساختی و حیاتی کشور پرداخت و وظایف مدیران کل استانداری‌های کشور را در این زمینه تبیین کرد. همچنین ابراز‌های قانونی برای برخورد با مستنکفین از قوانین، الزامات و ضوابط ابلاغی پدافند غیرعامل تشریح شد.

همچنین دکتر کلهر معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور به ارائه توضیحاتی در مورد تبیین دوره‌های آموزشی طولی و عرضی پدافند غیرعامل استان‌ها پرداخت.

در ادامه مدیران کل استان‌ها به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های پدافند غیرعامل در استان‌های مطبوع خود و تبادل نظر در مباحث مختلف این حوزه پرداختند.

شایان ذکر است، جلسات شورای مدیران کل پدافند غیر عامل کشور، به صورت ماهانه برگزار می‌شود و در جریان این نشست‌ها آخرین موضوعات حوزه پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر