۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۷۴۷۷۰
هفته‌نامه اشپیگل از حمله هکری گسترده به پارلمان اروپا و درز داده‌های حساس این نهاد اروپایی در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا خبر داد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از تسنیم، هفته‌نامه اشپیگل در گزارشی خبر داد که یک درز اطلاعات بزرگ در پارلمان اتحادیه اروپا صورت گرفته است که در سایه آن یک برنامه پرسنل این نهاد مهم اروپایی تحت تأثیر قرار گرفته است.

به این ترتیب ناآرامی‌ها و نگرانی‌هایی در پارلمان اروپا به‌دلیل نشت گسترده داده‌ها شکل گرفته است، بر این اساس گفته می‌شود اپلیکیشن شخصی "PEOPLE" در پایان ماه آوریل هک شده است. کارمندان فعلی و سابق پارلمان اروپا تأیید کردند که روز چهارشنبه در جریان این موضوع قرار گرفتند. ای‌میل مربوطه در دسترس اشپیگل است.

بر اساس این گزارش، داده‌های مشکوک به‌سرقت‌رفته شامل اطلاعاتی مانند وضعیت تأهل، اقامت، تحصیلات یا تجربه کاری، تعهدات نظامی، سوگندنامه‌ها، اسناد حقوق فردی و قراردادها است. ازآن‌جایی که این برنامه توسط همه کارمندان پارلمان اروپا و سایر متقاضیان استفاده می‌شد، هزاران نفر ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

یک سخنگوی پارلمان اروپا به پرتال Euractiv گفت: پس از تجزیه و تحلیل، به همه کاربران فعال و غیرفعال در تاریخ 22 مه مطابق با توصیه EDPS [ناظر حفاظت از داده‌های اروپا] اطلاعات دقیقی ارائه شد. کارشناسان امنیت سایبری و پلیس لوکزامبورگ در زمان حاضر در حال بررسی این موضوع هستند.

بر اساس اطلاعات اشپیگل با استناد به محافل امنیتی، مجموعه‌های داده‌های سرقت‌شده فردی اکنون در کانال‌های سرویس پیام‌رسان تلگرام به بیرون درز کرده است. گفته می‌شود که حمله سایبری هدفمند روسیه را نمی‌توان رد کرد، برنامه PEOPLE در زمان حاضر دیگر در دسترس نیست.

"سونیا هان"، نماینده اتحادیه اروپا از حزب لیبرال دموکرات دراین‌باره گفت: این رسوایی باید فوراً برطرف شود و شکاف‌های امنیتی بسته شود.

وی افزود: ما می‌دانیم که رژیم‌های خودکامه عمداً از حملات سایبری برای بی‌ثبات کردن دموکراسی‌ها استفاده می‌کنند. امنیت سایبری نهادهای اتحادیه اروپا باید در اولویت قرار گیرد.

اخیراً، مقام‌های امنیتی اروپا به‌طور فزاینده‌ای نسبت به خطر حملات سایبری و به‌اصطلاح عملیات هک و نشت در آستانه انتخابات آتی هشدار داده بودند. در چنین حملاتی، اطلاعات دزدیده‌شده به‌طور خاص منتشر می‌شود. نشت داده‌های مربوط به ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین نمونه اخیر این بود. در این رسوایی روسیه کنفرانس اینترنتی بین اینگو گرهارتز، رئیس نیروی هوایی آلمان و سه افسر عالی‌رتبه این کشور را در 19 فوریه 2024 رهگیری کرد و بعداً آن را منتشر کرد. این گفت‌وگوها درباره سناریوهای عملیاتی برای تحویل احتمالی موشک‌های کروز آلمانی تاروس به اوکراین بود.

در اوایل ماه می هم دولت فدرال آلمان سرویس اطلاعات نظامی روسیه GRU را مسئول حملات سایبری به صندوق‌های پستی مدیران حزب سوسیال دموکرات دانست که بر اساس تحقیقات اشپیگل، "کوین کونرت"، دبیرکل حزب سوسیال دموکرات را نیز تحت‌تأثیر قرار داد. در گذشته، دولت فدرال آلمان تمایلی به مقصر دانستن علنی حملات سایبری نداشت که اکنون ظاهراً این روند در حال تغییر است. پس از حمله به حزب سوسیال دموکرات آنالنا باربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت: هکرهای دولتی روسیه در فضای سایبری به آلمان حمله کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر