۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۴۴۹۷
در رقابتی بین کره شمالی و کره جنوبی در زمینه ماهواره‌ها و فناوری‌های نظامی، شرکت فضایی اسپیس‌ایکس موفق به پرتاب دومین ماهواره جاسوسی کره جنوبی شده است.
دومین ماهواره جاسوسی کره جنوبی به مدار رفت

به گزارش پایداری ملی و به نقل از آنا، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، دومین ماهواره جاسوسی بومی این کشور پس از پرتاب آن بر روی موشک فالکون۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس از مرکز فضایی جان اف کندی در فلوریدا وارد مدار شده است.

این ماهواره جاسوسی نظامی اولین ارتباط خود با یک ایستگاه زمینی خارج از کره جنوبی را ۴۵ دقیقه پس از جدا شدن از موشک فالکون ۹ با زمین برقرار کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک فالکون‌۹ در ساعت ۲۳۱۷ به وقت گرینویچ روز یکشنبه پرتاب شد و ماهواره ۴۵ دقیقه بعد با موفقیت از پرتابگر جدا شد و وارد مدار مورد نظر خود شد.

این وزارتخانه همچنین افزود که ماهواره حدود دو ساعت و ۴۰ دقیقه پس از پرتاب، ارتباط موفقیت آمیزی با یک ایستگاه زمینی برقرار کرد.

پرتاب‌های پشت سر هم ماهواره‌های شناسایی در بحبوحه یک مسابقه نظامی انجام می‌شود و اعلانی علیه کره شمالی برای قابلیت‌های نظامی در فضا به شمار می‌رود.

 

پیونگ یانگ در نوامبر سال گذشته و پس از دو تلاش قبلی که منجر به سقوط موشک شد، اعلام کرد که از پرتابگر کولیما ۱ برای قرار دادن ماهواره مالی‌گیونگ-۱ در مدار استفاده کرده است.

کره شمالی قبلاً متعهد شده بود که سه ماهواره جاسوسی جدید را در سال ۲۰۲۴ پرتاب کند.

دومین ماهواره جاسوسی سئول مجهز به رادار دیافراگم مصنوعی است که به دلیل نحوه پردازش داده ها، بدون توجه به شرایط آب و هوایی قادر به تولید تصاویر است.

ماهواره جاسوسی کره جنوبی اهداف نظامی و امنیتی این کشور را پشتیبانی می‌کند؛ این پرتاب، به عنوان یکی از موفقیت‌های بزرگ شرکت فضایی اسپیس‌ایکس در زمینه پرتاب ماهواره‌های نظامی و امنیتی در سطح بین المللی برجسته و همچنین نشان دهنده توانایی فنی و فناوری پیشرفته این شرکت در زمینه موشک‌ها است.

ماهواره مذکور به عنوان نشانه‌ای از توجه کره جنوبی به امنیت و دفاع ملی، نقش مهمی در تقویت توانایی‌های نظامی و امنیتی این کشور دارد و با توجه به رقابت شدید با کره شمالی در زمینه فناوری‌های نظامی و امنیتی، پرتاب این ماهواره می‌تواند به تقویت قدرت نظامی و امنیتی کره جنوبی کمک کند و امکان مشاهده و مانیتورینگ فعالیت‌های نظامی و امنیتی کره شمالی را فراهم آورد.

در کل، این پرتاب نشان دهنده اهمیت رقابت فضایی بین این دو کشور در زمینه فضاپیما‌ها و فناوری‌های نظامی و امنیتی و نشان از توانایی و پیشرفت فناوری اسپیس‌ایکس در این حوزه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر