۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۷۴۳۹۷
جلسه آمادگی پدافند غیرعامل در این مدیریت در آستانه سال جدید با حضور معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی، معاون اداری ومالی، روسای مراکز وادارات تخصصی برگزارشد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از آریا، معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور اظهار کرد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای اتلاق می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.


علی مبارکی افزود: زندگی انسان همواره با وقوع حادثه اجین است، مخاطرات متعدد با منشأ طبیعی یا انسانی به سرعت یک چشم بر هم زدن قادر است زندگی را دگرگون کند و به گونه ‏ای نشانه ‏های حیات را از پهنه‏ای وسیع بزداید که گویی روزی حتی یک موجود زنده در آن نمی‏ زیست. بر این اساس لزوم رعایت تمهیداتی پیشگیرانه جهت مصون داشتن انسان‏ها از خطرات احتمالی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


سیدمحمد موسوی پور مسئول پدافند غیرعامل نیز گفت:پدافند (دفاع) به معنی حفظ جان مردم، تضمین امنیت افراد، صیانت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در همه‏ی مواقع در برابر هرگونه شرایط، موقعیت و هرگونه تجاوز است.


وی ادامه داد: نکات امنیتی و حفاظتی در تمامی قسمتهای مدیریت مد نظر است و نکات حراستی باید در اولویت پدافند غیرعامل قرار گیرد.


موسوی پور تصریح کرد: ضمن آمادگی کامل در تمامی ایام سال خصوصاً ایام تعطیلات نوروز، نقاط ضعف در حوزه های مختلف شناسایی شده وبه سرعت نسبت به رفع نواقص احتمالی اقدام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر