۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۴۳۳۵
این فضا را می‌توان امن تر کرد؛
مجرمان رمزنگاری و هکرهای حرفه ای در ماه گذشته نزدیک به نیم میلیارد دلار سرقت کردند زیرا امنیت همچنان یک نقطه درد در صنعت دارایی دیجیتال است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روزنامه فرهیختگان، به گفته ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای شرکت «کوانت استامپ»، پروتکل‌های وب ۳ و مشارکت کنندگان اقتصادی در بلاک چین در طول ماه فوریه تقریباً ۴۱۱.۷ میلیون دلار را به دست مجرمان سایبری از دست دادند. گزارش امنیتی ماهانه وب ۳ این شرکت نشان می‌دهد که کاربران به دلیل هک قرارداد هوشمند، کلاهبرداری و به خطر افتادن کلید کیف پول متحمل ضرر شده اند.

هکر‌های کریپتو با نفوذ به لایه‌های امنیتی کیف‌های پول دیجیتال، ۳۳۳ میلیون دلار را در ۲۹ روز از آن خود کردند.. یکی از این موارد شامل حمله به جف زیرلین، بنیانگذار بازی معروف «اکس اینفینیتی» بود. هکر‌ها ۳۲۴۸ اتریوم به ارزش ۹.۵ میلیون دلار را از دو کیف پول او دزدیدند.

حدود ۶۹.۵ میلیون دلار ارز دیجیتال هم در ماه فوریه از کاربران عادی جویای سود غارت شد. در این کلاهبرداری ها، پروژه‌هایی با وعده‌ها و نقشه راه به ظاهر واقعی به بازار عرضه می‌شود و پس از جذب کاربران و سپرده‌ها، مجرمان کریپتو، نقدینگی را برداشته و با درآمد ناپدید می‌شوند و خریداران فریب خورده را با توکن‌های بی‌ارزش رها می‌کنند.

همچنین نزدیک به ۸.۹ میلیون دلار به دلیل هک قرارداد‌های هوشمند با استفاده از حفره‌ها و باگ‌ها در کد‌های قرارداد هوشمند مستقر شده توسط پروتکل‌های غیرمتمرکز تلف شد.

امنیت زنجیره‌ای موضوعی مهم بود که در سال ۲۰۲۴ به دنبال میلیارد‌ها کریپتو هک شده در سال گذشته آغاز شد، زیرا گروه هکر لازاروس کره شمالی به تنهایی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از پروژه‌های وب ۳ در سال ۲۰۲۳ به سرقت برد. کارشناسان معتقدند با اختصاص منابع اضافی توسعه دهندگان و استارت آپ‌ها به راه حل‌های امنیتی، امنیت بهبود می‌یابد.

تنها خبر خوب این است که کاهش ۲۹ درصدی پول شویی در فضای ارز‌های دیجیتال رقم خورده که این موضوع نشان می‌دهد این فضا را می‌توان امن‌تر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر