۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۴۳۰۸
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از سفارش خرید بزرگ‌ترین خودرو تلسکوپی برای پشتیبانی مخازن و تأسیسات صنعتی زمینی جزیره خارگ خبر داد و گفت: این خودرو تلسکوپی با اعتباری معادل ۱.۶ میلیون یورو سفارش خرید داده شده است.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از تسنیم، عباس غریبی در کمیته پدافند غیرعامل جزیره خارگ با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های لازم در حوزه پدافند غیرعامل، اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم تا با اهمیت بخشیدن به حفاظت از زیرساخت‌ها، ارتقای شاخص‌های تاب‌آوری، کاهش میزان آسیب‌پذیری، تداوم در ‌عملکرد ضروری و افزایش توان بازدارندگی این جزیره حیاتی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به این نکته که افزایش سطح ایمنی و عملیاتی را با چشم‌انداز روشن دنبال می‌شود اضافه کرد: اجرا طرح جامع پدافند غیر عامل جزیره خارگ به‌عنوان دومین شرکت در سطح وزارت نفت و تصویب اعتبار 1100 میلیارد تومان برای اجرا مگا پروژه سیستم اعلان و اطفای حریق مجتمع مخازن خارگ از جمله پروژه مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از سفارش خرید بزرگ‌ترین خودرو تلسکوپ برای پشتیبانی مخازن و تأسیسات صنعتی زمینی جزیره خارگ خبر داد و تصریح کرد: این خودرو تلسکوپی با اعتباری معادل 1.6 میلیون یورو سفارش داده شده است.

غریبی خریداری 2 فروند شناور تندرو گشت حراست برای افزایش امنیت اسکله‌ها و خطوط لوله زیردریایی خارگ با اعتباری معادل 9 میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و گفت: شروع فرایند برگزاری مناقصه خرید 2 فروند شناور مقابله و رفع آلودگی دریا با اعتباری معادل 3.4 میلیون یورو و درخواست اخذ اعتبار، طراحی و تهیه شرح کار فنی پروژه پایش تصویری تأسیسات صنعتی شامل مجتمع مخازن، اسکله های شرقی، اسکله غربی و همچنین نواحی صنعتی پایانه نفتی خارگ در حال انجام است.

وی بیان کرد: اتمام پروژه بهسازی و نصب رینگ آب و فوم آتش‌نشانی بر روی 11 مخزن در مجتمع مخازن خارگ، ارتقای سطح ایمنی در مقابل برخورد صاعقه برای مخازن پایانه نفتی خارگ با اتمام پروژه نصب سیستم مجتمع مخازن پایانه نفتی خارگ و افزایش ضریبی ایمنی تأسیسات با اتمام پروژه نوسازی سیستم اتصال زمین و چاه‌های ارت مجتمع مخازن پایانه نفتی خارگ انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: خرید 2 دستگاه دیزل پمپ آب آتش‌نشانی برای افزایش پایداری شبکه آب آتش‌نشانی تأسیسات صنعتی پایانه نفتی خارگ و افزایش پایداری شبکه برق صنعتی با اجرای پروژه نصب و راه‌اندازی 2 دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری با مجموع 4 مگاوات در نیروگاه برق پایانه نفتی خارگ در حال اجرا است.

غریبی انتخاب مشاور طراحی احداث اسکله اختصاصی و خط لوله جدید 42 اینچ زیر دریایی گناوه - خارگ برای صادرات نفت خام فوق سنگین به منظور افزایش توان عملیاتی صادرات نفت خام کشور و بکارگیری نیروهای ایرانی و تکیه بر تخصص و دانش بالای آنان را همواره، چشم‌انداز امیدبخش برای ارتقا شاخص تخصصی شرکت بویژه در حوزه پدافند غیرعامل برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر