۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۷۴۳۰۷
به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، همایش نقش پدافند غیرعامل در رسانه برگزار و اهمیت آن برای مدیران و کارشناسان رسانه واحدهای مختلف ذیل این آستان تبیین شد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از آستان نیوز، در این همایش که با حضور سرپرست معاونت توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، شرکت‌کنندگان درباره اهمیت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در آستان قدس رضوی، از منظر رسانه‌ای، کارکردهای افکار عمومی و فعالیت‌هایی که باید در این زمینه انجام شود، تبادل نظر کردند.

محمد اسکندری، سرپرست معاونت توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور در این همایش گفت: با توجه به تصویب قانون پدافند غیرعامل، ضرورت ارتقاء سواد مدیریت رسانه‌ای مدیران بسیار جدی‌تر شده است و باید جدی‌تر از گذشته در این زمینه برنامه داشت.

اسکندری افزود: در قانون، وظایف و مسئولیت‌های مختلفی برای بخش‌های مختلف کشور و همچنین بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و در نظام‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های عملیاتی که به تصویب پدافند غیرعامل رسیده است نیز، در بخش‌های مختلف به ماموریت‌های حوزه رسانه اشاره و شرح وظایفی برای دستگاه‌ها دیده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه آستان قدس رضوی برای کل کشور و افکار عمومی، ضرورت برگزاری چنین همایشی احساس شد و با همکاری مرکز ارتباطات و رسانه آستان، در خدمت کارشناسان و مسئولین روابط عمومی بخش‌های مختلف آستان هستیم تا مبانی و دستورالعمل‌های مربوطه مرور شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی نیز در سخنانی اظهار کرد: در این همایش به تبیین اطلاع رسانی در پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و رسانه خواهیم پرداخت تا با توجه به برنامه‌های شوم دشمنان، بتوانیم با ایفای نقش و انجام ماموریت‌های ویژه، نسبت به خنثی‌سازی این جنگ نرم، که می‌تواند مخاطرات زیادی داشته باشد نقش‌آفرینی موثر داشته باشیم.

وی افزود: در زمان مواجهه احتمالی با چنین مشکلاتی، پخش شایعات و اخبار کذب نیز در دستور کار طرف مقابل قرار دارد و بر همین اساس، ایفای نقش رسانه‌ای برای تبیین افکار عمومی بسیار حائز اهمیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر