۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۴۲۹۹

به گزارش پایداری ملی، رضا نخجوانی در نخستین رزمایش زیستی در فرودگاه بین‌المللی تبریز که با حضور سردار هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، کاپیتان محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، با بیان اینکه یکی از تهدیداتی که همواره امنیت سلامت جوامع بشری را به مخاطره انداخته، تهدیدات و بیماری‌های واگیر و اپیدمی است، اظهار کرد: با گسترش صنعت هوانوردی و افزایش مراودات بین‌المللی و قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی و اقلیمی ایران و قابلیت انتقال این مخاطرات، از نقاط مختلف جهان به کشورمان دور از انتظار نیست.

▫️وی تجربه طغیان‌های ناشی از ویروس‌ها و پاندمی‌ها که سلامت عمومی را در کل جهان به مخاطره انداخت یادآور شد و گفت: بر همین اساس اهمیت وجود برنامه مدون و آمادگی پاسخ به آنها در مبادی مرزهای هوایی کشور، بالاخص در فرودگاه‌هایی که دارای سطح وسیعی از مراودات بین‌المللی هستند، ضروری است.

▫️مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به تکالیف سازمان پدافند غیرعامل کشور به دستگاه‌ها گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با رویکردی نوین در همسویی با اهداف و سیاست های امنیتی کشور، با ارتقا و افزایش توان دفاع در تمامی حوزه‌های زیستی، تروریستی، سایبری، شیمیایی و پرتویی، با ایجاد مدیریت یکپارچه و منسجم با فرماندهی واحـد، مقابله با این تهدیدات را در دستور کار قرار داده است.

کاپیتان نخجوانی از تدوین آیین‌نامه زیستی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خبر داد و گفت: متعاقب این آیین نامه، نظام مرزبانی زیستی پیاده سازی و اجرا خواهد شد که گام جدیدی در راستای مقابله با این دسته از تهدیدات است.

کاپیتان نخجوانی از تدوین آیین‌نامه زیستی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خبر داد و گفت: متعاقب این آیین نامه، نظام مرزبانی زیستی پیاده سازی و اجرا خواهد شد که گام جدیدی در راستای مقابله با این دسته از تهدیدات است.
نخجوانی استفاده از ظرفیت‌های موجود و یکپارچه سازی آنها در مواجهه با تهدیدات را از رویکردهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خواند و گفت: در همین راستا اولین رزمایش زیستی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز پیاده‌سازی و اجرا شد.

نخجوانی به اهداف برگزاری رزمایش اشاره کرد و افزود: این رزمایش با هدف ارزیابی آمادگی زیستی در حوزه هوانوردی، فرودگاهی و نظام سلامت کشور، ارزیابی نحوه پاسخ به تهدیدات زیستی در پروازهای بین‌المللی و داخلی، ارزیابی میزان حفاظت از سلامت عمومی و سرمایه های انسانی، نحوه مدیریت تهدیدات زیستی در فرودگاه، ارتقای مهارت و پیشگیری از گسترش تهدیدات زیستی از طریق فرودگاه، برگزار شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، همچنین ارزیابی فضاها، تجهیزات، نیروی انسانی و ارتقای هماهنگی درون و برون سازمانی در پاسخ به تهدیدات زیستی، ارزیابی دانش و مهارت های نیروهای انسانی در فرآیند پاسخ به تهدیدات زیستی، بومی سازی و همگام نمودن مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) با دستورالعمل های زیستی سازمان پدافند غیرعامل را از دیگر اهداف برگزار رزمایش برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر