۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۴۲۶۳
وزیر علوم تحقیقات و فناوری:
وزیر علوم تحقیقات و فناوری برای اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم پیامی صادر کرد.

به گزارش پایداری ملی، محمد علی زلفی گل ، ۲۵ بهمن‌ماه پیامی به مناسبت برگزاری اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم صادر کرد.

در این پیام آمده است: تقارن مبارک اعیاد شعبانیه و ایام فرخنده طلوع انقلاب اسلامی ایران در منظومه‌ی جور و کهکشان استعمار اتفاق مبارک و مقدسی است که با حضور پرشکوه مردمان ایران سربلند این خاک دیرینه‌ای که به کیمیای دین رویینه تن از هر بلا و بلیه‌ای بوده فتح قله‌های تمدن نوین اسلامی را نوید داده و بدیهی است فتح این قله‌ها مدیون جانبازی و فداکاری جانبازان عزیز و شهدای گرانقدر و عظیم الشان است.

این حضور شکوهمند خود بزرگترین دفاع زیستی و پدافند غیرعامل است که با چشم هوش، پرچم یادگار نامیرای امام(ره) یعنی انقلاب اسلامی را در جهان برافراشته است. بی‌شک برگزاری اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم گامی است در راستای تحقق اهداف متعالی آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور که غنا و فرهیختگی و فضیلت مردمان این سرزمین را در اوج تهاجم همه جانبه و حصرهای ظالمانه اقتصادی تحریم‌های معیشتی دشمن به رخ جهانیان می‌کشد.

مسلماً تروریسم با همه ابعاد شوم خود محکوم به زوال است ناپسندیده‌ترین نوع آن بیوتروریسم است که راه مقابله با آن تقویت دفاع زیستی در همه ابعاد آن است از امنیت غذایی گرفته تا تولید دانش بنیان و تقویت اقتصاد و ارتقاء ظرفیت‌ها و قدرت نرم اجتماعی و فرهنگی و همچنین دسترسی به فناوری‌های نوظهور در صنایع دفاعی پزشکی مهندسی و...

اینجانب کوشش برگزارکنندگان اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم را ارج می‌نهم و اکنون که به یاری پروردگار و با پایمردی تحسین برانگیز دانشگاه لرستان و موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی کشور به گونه‌ای پسندیده و نیکو و با مشارکت دانشگاه‌ها سازمان‌ها و نهادهای مختلف به انجام رسیده است انتظار می‌رود که از دستاوردهای نوآورانه علمی و اثربخش اجتماعی این این رویداد تخصصی در حوزه دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم استفاده شود و این جریان علمی با همکاری مراکز علمی به شکلی برنامه محور و هدفمند در مسیر تحقق اهداف نظام علمی کشور ادامه یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر