۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۴۲۶۱
پروفسور بلالی:
پدر سم‌شناسی ایران گفت: بیوتروریسم و دفاع زیستی در مقابل تهدیدات مسلئه بسیار مهمی است که در کشورهای پیشرفته آغاز شده است.

به گزارش پایداری ملی، پروفسور مهدی بلالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این موضوع بیوتروریسم و دفاع زیستی در مقابل تهدیدات مسلئه بسیار مهمی است که در کشورهای پیشرفته از سالیان گذشته تحقیقات زیادی در مورد آن انجام و امکانات زیادی در این راستا فراهم شده است.

وی تصریح کرد: خود من هم با یک سم‌شناس استرالیایی و آمریکایی کتابی تحت عنوان همین سموم بیولوژیک در بیوتروریسم نوشته‌ایم و مدت‌ها منتظر برگزاری همچنین همایشی بودم.

پدر سم‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: همیشه در سازمان پدافند غیرعامل بیشتر در زمینه دیدگاه موارد شیمیایی مورد مشاوره علمی قرار می گرفتم اما از لحاظ بیولوژیکی این مسئله جایش همیشه خالی بود.

بلالی اضافه کرد: خوشحال هستم که اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود و با توجه به اهمیت این موضوع قبول کردم که در اینجا حضور داشته باشم.

وی بیان کرد: خوشحال هستم که این همکاری بین بخشی و درون بخشی وجود دارد و این شروع خوبی بوده و امیدوارم که ادامه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر