۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۴۲۵۹
استاندار لرستان گفت: اقدامات پدافند غیرعامل برای تهدیدات احتمالی دشمن در حوزه های مختلف نیازمند شناسایی و بروزرسانی است.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، فرهاد زیویار روز چهارشنبه در نخستین همایش کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم در دانشگاه لرستان اظهار کرد: در قالب اقدامات اجرایی باید زیرساخت‌های علمی صورت گیرد تا مانع تهدیدات احتمالی دشمن شود.

وی افزود: بهره‌گیری از مباحث علمی در شناسایی تهدیدات موثر می‌باشد و هر اقدامی در قالب هشدار ، شناسایی و تشخیص برای پیشگیری و بازیابی منابع ضروری است.

وی با اشاره به گستردگی پدافند زیستی گفت: دنیا در حال رقابت است و در برخی مواقع شاهد اقدامات سو هستیم و بروزرسانی اقدامات و نیز استفاده از مقالات علمی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: این همایش ثابت نیست و در زمان مختلف نیازمند تحقیقات گسترده است ، ساماندهی نظام پدافند زیستی باید در دستور کار قرار گیرد ، نمی توان با امکانات موجود در کشور مانند گذشته اقدام کرد و باید با احصا و بهره‌وری از مباحث مختلف آمادگی لازم را کسب کرد.

استاندار لرستان گفت: تامین و توسعه ذخایر استراتژیک ، ساماندهی نظام تشخیص و درمان نیستی همچنین راه‌اندازی سازوکارهای اجرایی مانند ایجاد نظام منسجم و رصد و طراحی و بازمهندسی نظام مرزبانی و زیستی و تمامی موارد مرتبط با پدافند زیستی باید توسط مسوولان مرتبط بیش از گذشته توجه شود.

زیویار گفت: بیش از ۳۵۰ مقاله داخلی و خارجی در این همایش ارایه شده و امیدواریم مقدمه‌ای برای اقدامات تکمیلی و اثربخش باشد و برگزاری همایش های علمی حاصل تلاش دستگاه های مختلف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر