۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۴۱۲۷
رزمایش تمرینی- آموزشی و پدافند غیرعامل این وزارتخانه در این منطقه، با رویکرد چندمنظوره اختلال در سامانه‌های آب و برق در شهر سمنان برگزار می‌شود.
سمنان میزبان رزمایش مدیریت بحران وزارت نیرو در منطقه شمال شرق

به گزارش پایداری ملی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد حسینی نژاد سخنگوی رزمایش آموزشی منطقه شمالشرق کشور وزارت نیرو گفت:  این مانور به میزبانی استان سمنان و با حضور استان‌های یاری‌رسان خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان در صنعت آب و برق در سطح یک عملیاتی روز ۲۷ دی برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: استان سمنان با توجه به اینکه در جوار پایتخت کشور قرار دارد، در معرض تهدیدات متعدد است و بهر اساس اصول مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، توانایی دستگاه‌های اجرایی آن همواره برای شرایط اضطراری در بالاترین سطح ممکن باید حفظ باشد.

سخنگوی رزمایش آموزشی منطقه شمالشرق کشور وزارت نیرو اضافه کرد: بهترین راه تقویت آمادگی در برابر چنین تهدیداتی از نوع طبیعی و چه خرابکارانه، برگزاری چنین رزمایش‌هایی است که می‌تواند خدمت‌رسانی صنعت آب و برق را بیمه کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به انواع تهدیدات مورد پیش بینی در این رزمایش اشاره و اضافه کرد: تهدیداتی نظیر بیولوژیکی و شیمیایی با عملیات روانی و فیزیکی، عملیات تروریستی و خرابکارانه، شایعه و جوسازی، و عملیات پدافند زیستی، از مهمترین موارد بررسی شده در این رزمایش به شمار می‌روند که در عالم واقع می‌توانند آسیب‌های جدی به تاسیسات شرکت‌های آب و برق وارد کند.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه تهدید قالب رزمایش پیش بینی شده در استان سمنان بروز سیلاب و تخریب تجهیزات و تاسیسات آب و برق است، گفت که در استان سمنان تهدید‌های طبیعی و انسان‌ساخت وجود دارد و از آنجایی که احتمال وقوع تهدید سیل و اقدامات خرابکارانه نسبت به سایر تهدید‌ها بیشتر است، این امر سبب شد تا موضوع رزمایش از طریق وزارت نیرو تدوین و با هماهنگی ستاد مدیریت شرایط اضطراری صنعت آب و برق استان سمنان به اجرا درآید.

وی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های به وجود آمده رویکرد‌های رودخانه و تغذیه مصنوعی زرتل در شرکت آب منطقه ای، پست ۶۳ کیلوولت شرق ۲ در شرکت برق منطقه ای، سه مورد از تاسیسات مهم آبرسانی شهر سمنان در شرکت آبفا و تاسیسات تامین برق آپارتمان‌های فجر در شرکت توزیع برق، برنامه‌ریزی و نهایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر