۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۴۱۰۲
مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی:
مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی از برگزاری رزمایش تهدیدات زیستی در فرودگاه تبریز خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های آذربایجان شرقی، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های این استان از برگزاری رزمایش تهدیدات زیستی در فرودگاه تبریز خبر داد و گفت: این رویداد برای نخستین بار در سطح فرودگاه‌های کشور برگزار می‌شود و هدف از آن کسب آمادگی در برابر تهدیدات زیستی در حوزه هوانوردی و افزایش مهارت‌های لازم در پاسخ به این نوع تهدیدات است.

وی افزود: این مانور با سناریو فرود اضطراری یک هواپیمای باری خارجی حامل خدمه بد حال و دارای علائم مشکوک و ​با مشارکت کلیه ارگان‌های لشکری و کشوری و نهاد‌های امدادی در هفته‌های آتی در فرودگاه تبریز برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه هماهنگی مانور تهدیدات زیستی در فرودگاه تبریز گفت: ​ در دهه‌های اخیر نوع تهدیداتی که صنعت هوانوردی در جهان با آن مواجه است تغییر کرده است و بیماری‌های واگیردار با قابلیت انتقال سریع از فرودگاه به سطح شهر‌ها یکی از تهدیداتی است که باید​ در برابر آن آمادگی کامل داشته باشیم.

علی اصغر باریکانی گفت: رزمایش مقابله با تهدید زیستی در فرودگاه تبریز، کلیه ارگان‌های استانی را دخیل خواهد کرد و اقداماتی از قبیل تشخیص تهدید، هشداردهی، محدودسازی، امداد و نجات، رفع آلودگی و… توسط ارگان‌های مختلف انجام خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر