۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۴۰۳۱
سردار فرجی پور در آئین اختتامیه هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل عنوان کرد
جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور گفت: هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل، خودکفایی کشور در تولید محصولات راهبردی به ویژه حوزه‌های امنیت و پدافند سایبری را به نمایش درآورد.

به گزارش پایداری ملی، آیین اختتامیه هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل عصر امروز با حضور سردار محمدرضا فرجی‌پور؛ جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور، امیر سرتیپ علی ملک معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر عباس خیراتی معاون طرح ریزی و نظارت فنی سازمان پدافند غیرعامل و سایر مدیران و معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و فعالان حوزه صنایع پدافند غیرعامل برگزار شد.

سردار محمدرضا فرجی‌پور جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور در این مراسم ضمن تشکر از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران و مسئولان امر اعم از دولتی و خصوصی در این‌نمایشگاه جای بسی خوشحالی دارد که امید است در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری چنین نمایشگاه‌های پرباری باشیم.

وی با اشاره به حضور ۸۶ شرکت دانش‌بنیان و نوپا در این نمایشگاه بیان کرد: ویژگی بارز نمایشگاه امسال به نسبت سال‌های گذشته ارائه گسترده محصولات و خدمات بومی بود، امری که سبب سرافرازی مسئولان و هم‌وطنانمان شده است.

جانشین قرارگاه سازمان پدافند سایبری کشور سپس با اشاره به بازخورد بسیار خوب بازدیدکنندگان از غرفه‌های مختلف نمایشگاه بویژه در حوزه پدافند سایبری و فناوری اطلاعات گفت: اینکه امروزه در چنین رویدادی جلوه‌هایی از نوآوری و خلاقیت جوانان این مملکت را در کنار یکدیگر می‌بینیم جای بسی افتخار و مباهات دارد.

سردار فرجی‌پور تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور هم به لحاظ اقتصادی و هم دیگر جنبه‌ها، فعالیت شرکت‌های بزرگ، متخصصان و فرهیختگان در حوزه‌های امنیت و پدافند که چندان هم سودآور نیست، نشان دهنده اهمیت منافع ملی کشور برای این دسته از جوانان است.

وی ادامه داد: اینکه در حوزه امنیت سایبری و سایر حوزه‌های پدافندی چنین محصولات و خدماتی نوآورانه در کشور تولید می‌شود، نشان می‌دهد که برای تولید سایر محصولات نیز ظرفیت‌ها برای کاهش وابستگی به خارج وجود دارد.

جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور گفت: محصولاتی که در این دوره ارائه شده بسیار کلیدی و ارزشمند بود و گویای این واقعیت است که امروز شرکت‌ها در حوزه‌های امنیت و پدافند سایبری به تولید محصولات راهبردی موردنیاز کشور می‌پردازند که پیش از این برای تامین آنها وابسته به خارج بودیم.

امیر سرتیپ علی ملک: راهبرد سازمان پدافند غیرعامل کشور توسعه ظرفیت‌‌های دانش‌‌بنیان روزآمد و بومی پدافند غیرعامل صنعتی است

امیر سرتیپ علی ملک معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز در این مراسم در سخنانی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان این نمایشگاه، از تمرکز این رویداد بر توسعه دانش، فناوری و تولید محصولات و خدمات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات تخصصی بومی در حوزه‌های تخصصی پدافند غیرعامل خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل، گامی بلند در بومی سازی، داخلی سازی و خودکفایی در محصولات و صنایع مختلف و توسعه دانش و فناوری های بومی، آینده‌پژوهی، تحقیق و توسعه و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان روزآمد و بومی پدافند غیرعامل صنعتی کشور برداشته شود.

انتهای پیام/ 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر