۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۳۹۲۳
مانور پدافند غیرعامل بیماری تب کریمه کنگو در نیشابور اجرا شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مانور پدافند غیرعامل با موضوع ابتلابه بیماری تب کریمه کنگو با حضور مدیران و نمایندگان کلیه ادارات مرتبط در روستای بشرآباد نیشابور برگزار شد.

دکتر حامد جلالیان سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و در این مانور پدافند غیرعامل در روستای بشرآباد، افراد با علائم مشابه و مشکوک به تب کریمه کنگو به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کردند.

وی هدف از اجرای این مانور را بررسی آمادگی همه ادارات وبه ویژه سازمان‌های مرتبط با حوزه سلامت در برخورد با این بیماری اعلام و خاطرنشان کرد: مانور پدافند غیرعامل بیماری تب کریمه کنگو با مدیریت استانداری خراسان رضوی همزمان در ۴ شهر استان اجرا شد و ارزیاب استانداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز نحوه اجرای مانور را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

تیم ارزیاب و تیم‌های عملیاتی معاونت بهداشت بررسی منطقه، کنترل آب شرب و مواد غذایی، بازدید از منازل و محل نگهداری دام، انجام آموزش‌های چهره به چهره، مصاحبه و آموزش مادران باردار، آموزش سلامت روان، کنترل بیماران غیرواگیر، تکمیل فرم‌های بیماریابی انجام بیماریابی را بر عهده داشتند ونظارت بر دفن اجساد و گندزدایی محل نگهداری دام‌ها و کنترل عفونت در آمبولانس‌ها و. نیز توسط کارشناسان سلامت محیط وکار صورت گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر