۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۷۳۹۱۶
مانور عملیاتی آمادگی در برابر سیلاب با مشارکت 6 گروه عملیاتی از استان‌های منطقه مرکزی شمال کشور با تمرکز بر رودخانه کن در محل پل آزادگان برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از برنا، غلامحسین محمدی رییس گروه دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران درباره اهداف مانور اظهار داشت: مهمترین اهداف برگزاری مانور مذکور ارتقاء آمادگی استان های معین جهت مواجهه با شرایط اضطراری نظیر سیل، شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد همکاران در برخورد با وضعیت اضطراری ایجاد شده و افزایش تعامل و همکاری بین بخشی با استان های معین در زمان وقوع حوادث مشابه می باشد.

وی با بیان اینکه این مانور با حضور شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان‌های منطقه مرکزی شمال کشور با هدف هماهنگی، هم‌افزایی و انسجام بخشی در این حوزه به میزبانی شرکت آب منطقه ای تهران برگزار شد، تصریح کرد: سناریوی این مانور با موضوع سیلاب رودخانه کن تصویب و اجرای مانور با حضور استان‌های معین شامل مازندران، قم، البرز، قزوین، مرکزی و همدان برگزار گردید.
رییس گروه دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران همچنین تصریح کرد: گروه های مذکور انجام عملیات رفع انسداد، احداث سیل بند، بهسازی بسترو پایش کیفی آب را  با چندین دستگاه ماشین‌آلات سبک ‌و سنگین عهده دار بودند.

وی با بیان  اینکه در سال های گذشته با اتفاقات مشابهی در خصوص سیل مواجه بوده ایم، توضیح داد: در زمان بحران عملیاتی که انجام می شود به خیلی از مسائل و چالش ها پرداخته نشده و و مسائل ایمنی نادیده انگاشته می شود، لذا فلسفه برگزاری مانور کسب تجربه برای پیشامدهای پیش رو است.

محمدی شاخصه های فوریت، بحران و اضطرار را در سناریو بسیار مهم دانست و ادامه داد: برای مانور پیشنهاد شده نقاط مختلفی از سوی دفتر مهندسی رودخانه ها مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به دلیل موقعیت دسترسی،امکان مراجعه به محل و استقرار گروه های عملیاتی اتوبان آزادگان تقاطع پل رودخانه کن برگزیده شد که دارای شاخص های مورد نیاز در حد مانور تمرینی می باشد.

گفتنی است، هفتم آذرماه، مانور بزرگ صنعت آب و برق استان تهران با هدف ارائه خدمات در شرایط ویژه ناشی از مخاطرات طبیعی برگزار شد که مازندران، قم، البرز، قزوین، مرکزی و همدان استان های معین پایتخت در زمان اجرای مانور بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر