۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۷۳۸۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:
ارسلان فتحی‌پور ادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر شعله‌ور کردن تداوم پدافند غیرعامل از جمله رهنمودهای کلیدی و اساسی است که باید دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیش از این نسبت به موضوع پدافند غیرعامل در حوزه کاری خود مصمم تر باشند تا برنامه‌های اقتصادی به طور کاملا هوشمندانه و سیستمی طراحی شود
ارسلان فتحی‌پور در نخستین اجلاس دو سالانه بسیج کارگری و همایش اقتصاد مقاومتی که در تالار ابن هیثم تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، فلسفه بسیج را عشق دانست و گفت: بسیجی عاشق است و معشوقانش، اسلام، نظام، انقلاب، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، کشور، مردم و ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

وی با اشاره به اینکه برای تبیین اقتصاد مقاومتی در کشور الگوگیری علمی و دینی نیاز است، افزود: اقتصاد مقاومتی، عامل شکست دشمن در جنگ تحمیلی اقتصاد علیه ایران خواهد شد و همچنین می‌تواند در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی از نظام اقتصادی اسلام را امیدی دیگر بخشد و زمینه تحقق حماسه اقتصادی را فراهم کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون اقتصادی سیاست‌گذاری اجرایی در بحث اقتصاد مقاومتی را برای ارائه و تحویل به مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار داده است، تا بتواند در این موضوع فعالیت خود را با جدیت شروع کند.

فتحی‌پور با ابراز تأسف از وابستگی ایران به سایر کشورها به رغم دارا بودن سرمایه‌های عظیم در کشورمان، اظهار کرد: ما پتانسیل‌های خوبی اعم از منابع انسانی توسعه یافته و منابع طبیعی در کشور داریم اما این سوال مطرح می‌شود چقدر در عملیاتی کردن آن‌ها گام برداشته ایم تا اقتصاد کشور را از وابسته بودن به نفت نجات دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا رهبر معظم انقلاب بر بحث اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، اظهار کرد: برای اینکه جلوی هزینه‌های گزاف و بیهوده گرفته شود، درآمدها در کشور واقعی‌تر شود و بخواهیم همانند همیشه در کشورمان با استکبار مبارزه کنیم باید لباس رزم و مبارزه با تحریم بر تن کنیم و در مقابل تشدید تحریم اقتصاد، نه با شعار،  بلکه درصدد حمایت از تولید ملی کشورمان برآییم.

وی با اشاره به اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است، بیان کرد: هیچ کس حق ندارد از دستورات رهبری در زمینه‌های مختلف سرپیچی کند؛ لذا ما بسیجیان باید ایستادگی کنیم تا بتوانیم با اتحاد، وحدت و همدلی از این وضعیت پیش آمده عبور کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید هر روز برای اقتصاد مقاومتی یک برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: در بیشتر روستاها، روستانشینان مصرف‌گرا شده‌اند، بنابراین باید تمام بسیجیان، دست‌اندرکاران و مسئولان نظام این رسالت را از روستاها شروع کنند و وضعیت فعلی کشور را برای آن‌ها شرح داده و از آنان بخواهند در مسیر اقتصاد مقاومتی با دولت همکاری داشته باشند.

فتحی‌پور با ذکر اینکه اگر تقاضاها را کمتر کنیم موفق‌تر هستیم و می‌توانیم جلوی تورم را بگیریم، اظهار کرد: در این زمینه باید بین مردم فرهنگ‌سازی صورت گیرد و همه مصرف‌کننده نباشند یعنی از همان تولید کوچک شروع کرده تا بتوانیم حداقل وابستگی‌مان را به کلان کشورها کمتر کنیم.

وی ادامه داد: باید با توجه به مبانی اعتقادی و ماهیت عدالت و ظلم‌ستیزی جمهوری اسلامی ایران، در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها بایستیم و با درایت عقل و ابتکار عمل در همه بخش‌ها از جمله بخش‌های اقتصادی از نظام و منافع ملی محافظت کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر شعله‌ور کردن تداوم پدافند غیرعامل از جمله رهنمودهای کلیدی و اساسی است که باید دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیش از این نسبت به موضوع پدافند غیرعامل در حوزه کاری خود مصمم تر باشند تا برنامه‌های اقتصادی به طور کاملا هوشمندانه و سیستمی طراحی شود.

وی با ابراز تاسف گفت: بحث اقتصاد مقاومتی را در خیلی از موارد از یاد برده‌ایم؛ همچنین چندین سال است رهبر معظم انقلاب به این امر تأکید دارند اما با این وجود هم اکنون به سمت و سویی می‌رویم که بسیاری از اقلام ضروری مردم از خارج به کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: راه حل بهینه برای کشور ما ارائه مدل اقتصادی است تا بتواند کشور را در شرایط تهدید و مبارزه پیش ببرد، شرایطی که بر خلاف سایر کشورها برای ما شرایط گذرا نیست بنابراین باید در مدل اقتصادی به تحریم‌ها به عنوان فرصت نگریسته شود تا بتواند برای افزایش کارایی و اصلاح نقاط ضعف سیستم های اقتصاد کشور مورد استفاده قرار گیرد.

فتحی‌پور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، مقاومتی بسته نیست و چنین دیدی نسبت به اقتصاد مقاومتی رشدآفرین نخواهد بود، گفت: در اقتصاد مقاومتی ارتباطات بین سه حوزه سیاست، نظام حکومتی و فرهنگ وجود دارد؛ لذا نمی‌توان تنها در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت کرد و از امور سیاسی غافل شد و یا از این دو سخن گفت و از فرهنگ که زیرساخت این دو محسوب می‌شود، غفلت کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه موضوع امنیت ملی بیشتر به اقتصاد مقاومتی بستگی دارد، افزود: باید از منظرهای گوناگون امنیت ملی مورد توجه قرار گیرد و مولفه‌های گوناگون و تأثیرگذار بر آن از قبیل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را نیز شناخت.

وی  از حفظ استقلال و تمامیت ارضی، تحقق رفاه مردم، ثبات سیاسی کشور، حفظ و اشاعه ارزش‌های دینی و اقتصادی را به عنوان اهداف امنیت ملی یاد کرد و ادامه داد: امروزه مفهوم کلی امنیت ملی به عنوان مهم‌ترین محرک مطرح و از مباحث مهم و حساس جوامع بشری یاد می‌شود که بعد اقتصادی آن در برنامه اقتصادی کشورها مورد توجه جدی قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امنیت اقتصادی به معنای ایجاد احساس اطمینان، امنیت و آرامش در توسعه اقتصاد کشورها است، گفت: استقلال اقتصادی یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود تا بتواند ضمن قوامیت برای جامعه هر گونه فشار و بحران های داخلی و بیرونی را به سادگی پشت سر بگذارد و با قدرت، اقتصاد پویا و شکوفایی را به نمایش بگذارد.

فتحی‌پور در پایان یادآور شد: امروز همه ما به عنوان سربازان ولایت آمادگی کامل داریم در عرصه قانون‌گذاری و اجرا دست در دست هم دهیم تا کشورمان در همه عرصه‌ها موفق باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر