۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۷۳۷۸۲
نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: اهمیت تقویت پدافند غیرعامل جدی است و در این جنگ سایبری باید بیش از گذشته هوشیار باشیم البته با وجود متخصصان خوب در کشور به توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خوبی رسیده‌ایم.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از تسنیم، روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص لزوم پردازش به پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی کشور عنوان کرد: به دلیل پهناور بودن کشور، وجود تهدیدات نظامی و امنیتی و عملیات سایبری علیه نظام جمهوری اسلامی موضوع پدافند غیرعامل اهیمت دوچندان پیدا می کند.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته پروژه های عمرانی و صنعتی عمدتا به گونه ای توسعه یافتند که کمتر به مساله پدافند غیر عامل توجه شده و از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آسیب‌پذیری‌هایی به وجود آمده است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: امیدواریم با توجه به اهمیت این موضوع و تدابیر رهبر انقلاب و تمهیدات ایشان و قانونی که در مجلس برای تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تصویب شده؛ این مسئله جدی گرفته شود و آسیب‌پذیری در بخش‌های مختلف عمرانی، صنعتی، علمی و ... از همین منظر کشور کاهش پیدا کند و بنیه پدافند غیرعامل تقویت شود.

ایزدخواه در ادامه افزود: در همه پروژه‌ها به‌صورت جدی پدافند غیرعامل پیگیری می‌شود منتها نیاز است که به صورت شفاف و استاندارد در همه بخش‌ها به ویژه دستگاه‌های اجرایی مجری پروژه‌های مختلف جا افتد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که حملات سایبری فراوانی علیه سامانه‌های مهم اقتصادی کشور شکل گرفت از جمله پمپ بنزین‌ها، بنادر، شهرداری تهران، سامانه جامع تجارت و غیره که البته به‌خوبی دفع شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اهمیت تقویت پدافند غیرعامل جدی است و در این جنگ سایبری باید بیش از گذشته هشیار باشیم البته با وجود متخصصان خوب در کشور به توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خوبی رسیده‌ایم و در جنگ الکترونیکی حرفی برای گفتن داریم اما بخش‌های اجرایی باید موضوع را جدی‌تر بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر