۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۷۳۶۶۱
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین و رئیس کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک استان، از رزمایش ترکیبی سایبری و الکترنیک در استان خبر داد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از برنا، رزمایش ترکیبی سنجش سرعت عمل به کارگیری برق پشتیبان، سایت قابل حمل ارتباطات سیار و پایش فضای فرکانسی همزمان در مرکز مخابراتی ومدیریت ارتباطات زیر ساخت قزوین برگزار شد.

حجت الله امینی در این رزمایش گفت: این رزمایش به مناسبت هفته پدافندغیر عامل و با هدف سنجش وضعیت آمادگی زیرساخت های ارتباطی استان، برگزار شد.

وی افزود: این رزمایش با سه هدف در مدیریت ارتباطات زیرساخت استان و یکی از مراکزمخابراتی با همکاری مخابرات منطقه قزوین، اداره کل تنظیم  مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب و همراه اول صورت گرفت تا در صورت  قطع ارتباط در بخشی از شهر، سایت همراه اول از طریق تجهیزات قابل حمل در محل مشخصی مسقر و نسبت به پوشش منطقه اقدام کند.

امینی بیان کرد: عملیات قطع ارتباط و راه اندازی سایت سیار همراه اول با موفقیت به منظور تامین پوشش و سرویس مشترکین منطقه، انجام شد و مرحله دوم رزمایش، جایگزینی خط انتقال برق از مسیر دوم به مرکز PC با فرض قطع شبکه برق سراسری، دیزل ژنراتورمرکز، بدون وقفه و قطع ارتباط، نسبت به تامین برق ضروری، وارد مدار شد که این رزمایش هم با حضور اعضای کارگروه پدافند غیرعامل سایبری استان، با موفقیت به انجام رسید.

رئیس کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک استان قزوین تصریح کرد: مرحله بعدی رزمایش در خصوص شناسایی سیگنال های احتمالی خارج از محدوده بود که موجب اختلال در ارتباط پایدار می شود و توسط سامانه های ثابت و سیار، پایش، شناسایی و رفع مشکل جهت ایجاد سرویس ارتباطی در فضای فرکانسی امن اقدام شد.

امینی یادآورشد: کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک، به عنوان یک کارگروه تخصصی در استان، همواره با نگاه اصلاحی به سیستم و پرکردن نواقص امنیتی، اقدامات مهمی را درسطح استان انجام می دهد که نظارت برامنیت تبادل داده درشبکه های ارتباطی، بصورت دائمی و دوره ای از وظایف شرکتها و ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، با اشاره به حفظ امنیت در نگهداری و حراست از تجهیزات ارتباطی ، جهت ارتباطی پایدار و بدون مشکل نیز تاکید کرد: با همت همکاران مجموعه ارتباطات در استان، نسبت به ایجاد مسیرهای پشتیبان و جایگزین در نقاط مختلف شهر، ارتباطات پایدار تا حد قابل قبولی است وهمواره در حال توسعه و به روزرسانی می باشد.   
      
در راستای آشنایی با نحوه تشخیص فیبر نوری وچگونگی اتصال، دوره آموزشی توسط واحد فیبر نوری مدیریت ارتباطات زیر ساخت برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر