۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۳۶۰۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با اشاره به برنامه های هفته دافند غیرعامل در استان ایلام، گفت: ۳۲۷ برنامه طی این هفته در استان برگزار می شود.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، "سعیدرضا کریمیان" با بیان اینکه برنامه های هفته پدافند از سوم تا دهم آبان ماه در سراسر استان ایلام برگزار می شود، اظهار کرد: در همین ارتباط ۳۲۷ برنامه مختلف در نظرگرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه فردا چهارشنبه زنگ پدافند غیرعامل در یک هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی به صدا درخواهد آمد، اضافه کرد: همچنین با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی چندین رزمایش و مانور در استان ایلام در طول هفته پدافندغیرعامل با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام بیان کرد: نقاط ضعف و قوت استان ایلام در بحث پدافندغیرعامل در صنعت آب، برق و گاز استان ایلام نیز طی این هفته بررسی و انتظار می رود که چالش ها و تهدیدات این بخش ها حل و فصل شود.

کریمیان یادآور شد: پدافندغیرعامل به عنوان یک عامل غیرمسلحانه به منظور کاهش آسیب ها، افزایش بازدارندگی، تقویت پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران یک امر همیشگی و دائمی است و بر همین اساس برنامه های پدافندغیرعامل در طول سال اجرایی می شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: هدف از اجرای برنامه های پدافندغیرعامل مصون سازی دستگاه های اجرایی و جامعه است و امیدواریم پدافند غیرعامل مورد توجه آحاد مختلف جامعه و مسئولان به عنوان یک عامل پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بحث مصون سازی و پدافندغیرعامل در حوزه سایبری از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در استان ایلام هیچ گونه حمله سایبری گزارش نشده است.

کریمیان با اشاره به اینکه حوزه پدافندغیرعامل برای همه دستگاه های اجرایی محتمل است، افزود: دستگاه های حوزه وزارت نفت، نیرو، بانک ها و ارتباطات ممکن است بیشترین آسیب پذیری را در این حوزه داشته باشند که خوشبختانه عمده دستگاه های مرتبط، در زمینه پدافندغیرعامل پای کار هستند و اقدامات لازم را در این خصوص اجرایی کرده اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان ایلام به منظور پیشگیری از خسارت های ناشی از سیلاب برنامه های مختلفی را در آستانه فصل بارندگی در دستور کار خود داده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های پدافندغیرعامل در بحث مصون سازی در استان ایلام از سال گذشته تاکنون مورد تقدیر مسئولان ارشد کشوری قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر