۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۳۵۷۲
بالاترین سطح مانور گاز (مانور سطح A ) با حضور برخی از استان های کشور، با موضوع تدوام کارکرد گاز روز شنبه در رشت برگزار شد.

بالاترین سطح مانور گاز در گیلان برگزار شد

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در حاشیه برپایی مانور یادشده، اظهار داشت: این مانور کشوری از سوی سازمان پدافند غیرعامل به ما محول شد که استان‌های قزوین و اردبیل به عنوان استان‌های معین و همچنین منطقه ۹ عملیاتی مازندران در این مانور حضور دارند.

عیسی جمال‌نیکویی افزود: در مانور سطح A گاز که با حضور و همکاری اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه، شرکت‌های ملی پخش فرآروده های نفتی، مخابرات، برق ، آب و فاضلاب گیلان برگزار شد، هماهنگی بین دستگاه‌ها در حوادث مدنظر است.

وی ادامه داد: بر مبنای برنامه تعریف شده در این مانور، یک خرابکار فرضی وارد یکی از ایستگاه‌های گاز می شود که این موضوع باعث تخریب، انفجار و آتش سوزی آن ایستگاه می‌شود ؛ پس از آتش سوزی، نیروهای شرکت گاز و سایر دستگاه‌های مربوطه وارد عمل می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بیان کرد: تلاش بر اینست تا نهایت استفاده و بهره از برپایی اینگونه مانورها انجام شود تا در مواقع لزوم و در بحران‌های واقعی آسیب به حداقل برسد و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها به وجود آید.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، در این مانور، پس از اینکه یک خرابکار فرضی یکی از ایستگاه‌های گاز در شهر صنعتی رشت را تخریب کرد، نیروهای آتش نشانی وارد عمل شده و آتش را خاموش، سپس نیروهای انتظامی فرد خرابکار را دستگیر کردند.

در ادامه مانور سطح A گاز کشور، نیروهای شرکت گاز گیلان، قزوین، اردبیل و منطقه ۹ عملیاتی مازندران برای تعمیر این ایستگاه و همچنین برای گازرسانی به مشترکینی که بابت این خرابکاری گاز آنان قطع شده بود، وارد عمل شدند و پس از آن نیز، نیروهای شرکت مخابرات، برق و آب در محل حضور یافته و قطعی‌های موردی را ترمیم کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر