۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۳۳۵۰
رئیس پلیس فتا پایتخت خبر داد
سرهنگ گودرزی از اجرای موفقیت‌آمیز سومین پویش پیشگیرانه سایبری خرید امن خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از اجرای سومین پویش پیشگیرانه سایبری خرید امن در تهران بزرگ همزمان با سراسر کشور خبر داد.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: این پویش به منظور افزایش سواد سایبری کاربران فضای مجازی به جهت جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و همچنین نحوه صحیح خرید‌های امن برخط و تبادلات مالی از ۲۶ شهریور آغاز و تا یکم مهر اجرا شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: با اجرای این طرح توسط پلیس فتا در فضای مجازی، نتایجی همچون جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی در خرید‌های آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و همچنین ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای مربوط به فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور به دست آمد.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان در زمان خرید‌های حضوری حتماً دستگاه کارت خوان را مشاهده کرده و خودشان اطلاعات و رمز بانکی را وارد کنند و رمز محرمانه و شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند تا از کلاهبرداری به روش اسکیمر در امان بمانند؛ همچنین کارت بانکی مربوط به خرید‌های روزانه را متفاوت از کارت بانکی پس انداز خود قرار دهند تا در صورت افشا شدن اطلاعات کارت و یا کپی شدن آن مبلغ زیادی متضرر نشوند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: شهروندان محترم دقت کنند در خرید‌های مجازی از سایت‌هایی که نماد الکترونیک معتبر دارند، خرید کرده و از پرداخت بیعانه پیش از تحویل کالا و اطمینان از صحت و سلامت آن و مطابقت داشتن با خرید، خودداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان دقت داشته و بر روی پیوند‌های با منابع ناشناس و تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی کلیک نکرده و نرم افزار‌های مالی مورد نیاز خود را حتما از منابع معتبر و وب سایت اصلی بانک‌ها دانلود کرده و به جهت ورود به اینترنت بانک خود حتما به آدرس اینترنتی و صحیح بودن آن توجه کرده و صرفا به نتایج مشاهده شده توسط موتور‌های جستجوگر اطمینان نکنند.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.gov.ir موارد را گزارش کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر