۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۳۳۴۹
سردار جلالی در یادواره شهدای غرب و شمال غرب کشور:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همین باور، تفکر و الگوی شهید بروجردی در جبهه‌های غرب یعنی اهمیت دادن به مردم، جمع آوری و ساماندهی آنان و به پشتیبانی مردمی، توانست ضمن غلبه بر داعش، سایه تهدید آنان را از سر کشور نیز کم کند.

به گزارش پایداری ملی، گردهمایی رزمندگان و یادواره استانی شهدای غرب و شمال غرب کشور با محوریت مهاباد به منظور تجلیل و تکریم خانواده‌های معزز شهیدان، رزمندگان و فرماندهان نقش‌آفرین با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و سردار محمدعلی قمی، معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در حسینه عاشقان ثارالله شهر یاسوج برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی در این گردهمایی با گرامیداشت یاد و نام شهدای کردستان و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم، به همه خانواده شهدا و همرزمان شهدا و همه مهمانان خوش آمد گفت و اظهار داشت: استان کهکیلویه و بویراحمد، استانی با ویژگی‌هایی منحصر به فرد و ممتاز است. بالاترین مشارکت در انتخابات‌ها و بیشترین مشارکت و حضور در جبهه با توجه به جمعیت و جغرافیای استان متعلق به این استان است. همچنین رهبر معظم انقلاب از مردمان اصیل قوم لر به عنوان افرادی شجاع و دلیر یاد کرده اند.

وی با بیان اینکه شهید با خداوند معامله می‌کند و تمامی هستی خود را تقدیم انقلاب و اسلام می‌کند و در ازای آن بهشت را به دست می‌آورد، تصریح کرد: شهادت معامله فردی یک مجاهد و مومن است و نقش شهدا نقش ارزشمندی است. شاید پررنگ‌ترین نقش شهید و شهادت حرکت امام حسین علیه السلام در کربلا است. شهادتی نمادین در دفاع از دین و اسلام که جلوی انحراف اسلام را گرفت.

سردار جلالی با بیان اینکه شهید در راه آرمان و هدفی متعالی گام در راه جهاد می‌گذارد، تصریح کرد: اولین هدف شهدا دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از ارزش‌های اسلامی و حفظ تمامیت ارضی است.

امروز حجاب خط مقدم حفظ ارزش‌ها و هویت اسلامی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز حجاب به عنوان یک ارزش و هویت اسلامی شناخته می‌شود که دشمن آن را هدف قرار داده است، تصریح کرد: مخالفت و مبارزه نظام سلطه با حجاب به‌دلیل هویتی است که حجاب به زن می‌دهد و دشمن می‌داند با هدف قرار دادن هویت زن می‌تواند خانواده را تخریب و از طریق آن ارزش‌های اجتماعی و جامع را مورد آسیب قرار دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه شهدا، افتخار ملی ما و متعلق به همه ملت ایران هستند، تصریح کرد: می‌بینیم که در تشییع شهدا مانند شهدای گمنام، چه جمعیت میلیونی به میدان می‌آید. این نشان می‌دهد که ماموریت این شهدا تمام نشده است. وقتی می‌گوییم شهدا زنده‌اند یعنی هدف، منطق و راهش زنده است.

پیچیدگی‌های جنگ در جبهه کردستان

سردار جلالی با اشاره به تفاوت جبهه‌های جنگ در زمان دوران دفاع مقدس، توضیح داد: تکلیف ما در جبهه‌های جنوب مشخص بود، اما نوع جنگ در کردستان نامنظم بود. ما در کردستان در محیطی می‌جنگیدیم که مردم هم حضور داشتند و این کار را پیچیده می‌کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به پیچیدگی‌های جنگ در جبهه کردستان، راهبرد شهید بروجردی دفاع از مردم بود و همین باعث شد که این مردم این شهید بزرگوار را مسیح کردستان بنامند، تصریح کرد: اختلاف مذهب و قومیت کار جنگ را در شمال غرب پیچیده‌تر می‌کرد و جنگیدن در بین جمعیت پیچیده‌ترین جنگ‌هاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شهید بروجردی که به مسیح کردستان در میان مردمان کرد مشهور شد، یک لر بود و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، صداقت، شجاعت و دلیری در بیان رهبری معظم انقلاب در قامت شهید بروجردی مشاهده می‌شد، که هم مردم شناسی عمیق و هم دین شناسی فهیم بود.

بکارگیری تجربه جنگ نامنظم در جبهه غرب در نبرد با داعش

سردار جلالی با اشاره به حضور حماسه آفرینی رزمندگان دهدشتی و گچسارانی در جبهه‌های غرب و سردشت، تصریح کرد: تجربه جنگ نامنظم در جبهه غرب در دوران دفاع مقدس، به رزمندگان مقاومت در نبرد با داعش در سوریه و عراق بسیار کمک کرد.

وی ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همین باور، تفکر و الگوی شهید بروجردی یعنی اهمیت دادن به مردم، جمع آوری و ساماندهی آنان و به پشتیبانی مردمی، توانست ضمن غلبه بر داعش، سایه تهدید آنان را از سر کشور نیز کم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر