۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۳۱۵۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان بر طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را رفع کردند.

به گزارش پایداری ملی، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با اصلاح موادی از طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل اعاده شده از شورای نگهبان با 182 رأی موافق، یک رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در تبصره 1 اصلاحی آمده است: کارگروه یا کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مذبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم‌الاجرا است و مستنکفان علاوه بر جبران خسارت وارد شده به مجازات موضوع ماده 576 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب 2/3/1375 می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7/9/1372 با مستنکف رفتار خواهد شد.

تصویب و اجرای این قانون نافی وظایف و اختیارات قانونی دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمی‌باشد و در صورت بروز تساهم، تصمیم کارگروه دائمی پدافند غیرعامل ملاک عمل خواهد بود.

همچنین نمایندگان با اصلاح تبصره (3) طرح یاد شده با 179 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در تبصره (3) اصلاحی آمده است: کلیه دستگاه‌های موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1376 مکلفند در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود به منظور پیشگیری و مقابله با تهدیدهای زیرساخت‌های حیاتی حساس و مهم خود و در اجرای این قانون اعتبارات لازم را پیش‌بینی کرده و در قالب توافقنامه‌ای که بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و دستگاه مربوطه تنظیم می‌شود، هزینه نماید. سازمان پدافند غیرعامل در اجرایی شدن مفاد توافقنامه فی‌مابین نظارت نموده و گزارش عملکرد آن را باید هر سه ماه یکبار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر