۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۳۱۱۹
جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور مطرح کرد
جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور با بیان اینکه موضوع امنیت و پدافند سایبری باید تبدیل به یک فرهنگ از بالاترین مقام دستگاه اجرایی تا پایین‌ترین رده شود، گفت: اقدامات پدافند غیرعامل را نباید هزینه دانست بلکه این اقدامات در واقع نوعی سرمایه گذاری است.

به گزارش پایداری ملی، سردار محمدرضا فرجی پور جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور در نشست روسا و دبیران کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی کشور که در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد، گفت: امروزه همه کشور‌های دنیا در معرض تهدیدات سایبری قرار دارند. در گذشته برای ضربه به کشور‌ها از امکانات نظامی استفاده می‌شد، اما امروزه فضای سایبر راه را برای ضربه فراهم کرده چنان که همان دستاوردی که برای مهاجم در حملات نظامی وجود دارد، می‌تواند بخشی از آن دستاورد‌ها را با حداقل سرمایه گذاری و تلفات از طریق فضای سایبر به وجود آورد.

وی افزود: در میان سرمایه‌های سایبری که در کشور‌ها وجود دارد، بخش‌های صنعتی که فرایند اساسی تولید انرژی و یا حمل و نقل را برای مردم فراهم می‌کنند برای دشمنان از جذابیت بیشتری برخوردار است.

فرجی پور با بیان اینکه موضوع امنیت و پدافند سایبری باید تبدیل به یک فرهنگ از بالاترین مقام دستگاه اجرایی تا پایین‌ترین رده شود، افزود: اقدامات پدافند غیرعامل را نباید هزینه دانست بلکه این اقدامات در واقع نوعی سرمایه گذاری است.

وی افزود: به جهت پویا بودن دانش سایبری، مدیرانی که تامین کننده امنیت در این حوزه هستند باید دائما از طیف‌های تهدیدات سایبری در حوزه خود با خبر باشند.

فرجی پور با بیان اینکه آسیب پذیری‌های حوزه سایبری از تنوع بالایی برخوردارند، افزود: چاره‌جویی برای رفع مخاطره و کاهش تهدید یکی از مراحل اساسی است که باید تبدیل به برنامه در حوزه امنیت و پدافند سایبری شود. این چرخه باید مستمرا ادامه داشته باشد تا تهدیدات جدید نیز احصا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر