۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۷۲۷۷۶
بیش از ۳۰ نامه حاوی پودر سفید مشکوک به نمایندگان و مقامات ایالت کانزاس در آمریکا رسیده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، الجزیره نوشت؛ نامه‌ای حاوی ماده‌ای عجیب برای مقامات آمریکایی در ایالت کانزاس ارسال شده است.

در همین ارتباط گزارش شده است که بیش از ۳۰ نامه حاوی پودر سفید مشکوک به نمایندگان و مقامات ایالت کانزاس رسیده است.

به گفته اداره تحقیقات کانزاس، هیچ آسیبی گزارش نشده و تا اواخر بعد از ظهر جمعه بیش از ۳۰ نامه حاوی پودر سفید برای مقامات و نمایندگان ارسال شده است. در این خبر جزئیاتی در مورد ترکیب مواد پودر سفید ارائه نشده است.

«تام دی»، مدیر خدمات اداری قانونی کانزاس با تائید این خبر گفت که گشت پلیس کانزاس به دفتر او درباره ارسال این نامه‌ها اطلاع داده است و این نامه‌ها حاوی آدرس برگشتی کانزاس سیتی یا توپکا است.

تام دی افزود که این نامه‌ها برای قانونگذاران در خانه‌هایشان ارسال شده و سپس به اداره تحقیقات فدرال تحویل داده شده است.

همچنین وزارت بهداشت و محیط زیست کانزاس، دفتر مارشال آتش نشانی ایالتی و پلیس محلی و ادارات آتش نشانی نیز در حال بررسی پودر مشکوک در نامه‌ها و ارسال کننده هستند.

«کریس کوباخ»، دادستان کل کانزاس نیز در میان کسانی است که این نامه مشکوک را دریافت کرده است.

هنوز جزئیات دقیقی از این خبر اعلام نشده و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد نامه‌های ارسالی برای مقامات بسیار بیشتر از ۳۰ عدد است.

ارسال نامه سمی برای سیاستمداران در آمریکا موضوعی سابقه دار است و در سال ۱۳۹۲ نیز، مقامات آمریکایی از ارسال یک نامه تهدید آمیز سمی به آدرس باراک اوباما خبر دادند. در آن زمان مقامات آمریکایی گفتند که این نامه شبیه نامه‌های تهدید آمیزی است که برای مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک ارسال شده‌اند. سرویس مخفی ایالات متحده که حفاظت از جان رئیس جمهوری را برعهده دارد گفته که جلوی این نامه گرفته شده و بازرسان پلیس فدرال (اف بی آی) در حال بررسی آن هستند.

در نامه‌های سمی که برای شهردار نیویورک فرستاده شده بودند، به حمایت وی از طرح تشدید کنترل سلاح در آمریکا اشاره شده بود. پلیس اعلام کرده آزمایش اولیه این نامه‌ای فرستاده شده برای بلومبرگ، نشان‌دهنده وجود سم رایسین است. سم رایسین ریشه طبیعی دارد و از گیاه کرچک به دست می‌آید، اما میزان سمی‌بودن آن هزار برابر بیشتر از سم سیانور است.

همچنین در سال ۱۳۹۷، مسئولان آمریکایی اعلام کردند که در حال تحقیق درباره مبدا دو نامه حاوی مواد سمی ارسال شده به مقام‌های ارشد نظامی در پنتاگون و همچنین یک نامه آلوده دیگر به رئیس جمهوری ایالات متحده هستند. در آن زمان، سرویس مخفی ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای ارسال یک بسته مشکوک پستی به پرزیدنت ترامپ را تأیید کرد. یک مقام پنتاگون در آن زمان به آسوشیتدپرس گفت این نامه‌ها برای بررسی بیشتر به پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، تحویل داده شده‌اند، هرچند هیچکدام از این دو نامه آلوده وارد ساختمان وزارت دفاع نشدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر