۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۷۲۷۴۵
مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی:
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان غربی در نشست کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات پدافند سایبری این استان گفت: اهداف بخش پدافند غیرعامل با بهبود تعامل بین دستگاهی محقق می شود و این موضوع نقطه عطف مقابله با حملات سایبری است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی ICT استان آذربایجان غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان آذربایجان غربی در نشست کارگروه پدافند غیر عامل حوزه فاوای این استان گفت: تعامل بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت های اعضای کارگروه در پیشگیری، افزایش سطح آگاهی و مقابله با تهدیدات و حوادث گره گشا است.

وی افزود: برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل شرکت ها و ادارات حوزه ICT استان در شناسایی نقاط قوت و ضعف قسمت های مختلف این حوزه است و این امر موجب تقویت پایداری هر چه بیشتر زیرساخت های ارتباطی استان می شود.

جلیلی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از فعالیت ها در فضای مجازی صورت می پذیرد و بخش قابل توجهی از اطلاعات کشور در این فضا تبادل می شود، لذا تمامی دستگاه های اجرایی، سازمانها و حتی عموم مردم می توانند نقش بسزایی در صیانت از این حوزه در برابر انواع تهدیدات را داشته باشند.

وی افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن است.

رئیس کارگروه پدافند سایبری و الکترونیکی آذربایجان غربی تاکید کرد: رصد و پایش تهدیدات، ارتقاء سطح آمادگی، آموزش و تربیت نیروهای حرفه ای و تخصصی از موارد بسیار مهم در مقابله با حملات سایبری است که باید دستگاه های اجرایی استان این موراد را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر