۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۲۷۳۱
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه کارکرد بدون حادثه در این پالایشگاه از مرز هشت میلیون نفر ساعت عبور کرده است، گفت: سال گذشته، کارکرد بدون حادثه در این واحد صنعتی سه میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۸ نفر ساعت به ثبت رسیده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام، روح اله نوریان روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: التزام همگانی به قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل و رعایت شایسته اصول و الزامات ایمنی، دقت و مسئولیت پذیری کارکنان از مهم ترین عوامل در بهبود شاخص های HSE و ثبت رکورد ساعت کار بدون حادثه در این مجموعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۹ تاکنون ساعت کار بدون حادثه در این مکان صنعتی از مرز هشت میلیون و ۲۸۷ هزار نفر ساعت عبور کرده است، افزود: این شرکت در اجرا و استمرار سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل تلاش های قابل قبولی انجام داده و همواره سعی دارد با نگاه فرآیند محور، اهتمام به الزامات ایمنی و ارائه آموزش‌های هدفمند، این مهم را گسترش دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و ۸۰۶ پروانه انجام فعالیت صادر شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۷۰۸ پروانه شعله باز، سه هزار و ۹۷۸ پروانه کار گرم، ۲۴۹ پروانه کار سرد و ۸۷۱ مورد کار روزمره بوده است.

نوریان یادآور شد: پارسال ۱۶۶ مورد عوامل با پتانسیل خطر در سطح نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی گزارش شده که توسط واحدهای ذیربط اقدام اصلاحی برای رفع خطر انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره زمانی ۱۶۶ گزارش شرایط و اعمال نا ایمن پیگیری و انجام شده است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۴۱۳ مورد خطر در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شناسایی شد که از این تعداد یک هزار و ۳۷۳ مورد از آنها ریسک های قابل قبول، ۴۰ مورد قابل تحمل و هیچگونه ریسک غیرقابل قبولی مشاهده نشده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه سال گذشته هیچ گونه حادثه منجر به فوت و ناتوان کننده‌ای در این واحد صنعتی رخ نداده است، بیان داشت: به منظور توسعه فرهنگ ایمنی، آموزش و باز آموزی موارد مهم ایمنی توسط پرسنل شرکت و افراد مراجعه کننده به نواحی فرآیندی بیش از ۴۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی از جمله دوره آموزشی ایمنی و آتش نشانی عمومی برای کلیه پرسنل و خانواده آنها، دوره تخصصی کار در ارتفاع، دوره بازآموزی پرمیت، دوره های تخصصی لحاظ شده در پیمان های جاری شرکت و غیره با مشارکت کارشناسان ایمنی و آموزش شرکت و اساتید بومی در حوزه‌های تخصصی HSE در این دوره زمانی برگزار شده است.

نوریان با اشاره به اینکه ماموریت این واحد با هدف تولید ایمن، پاک و پایدار بسیار خطیر است و نباید در اجرای آن سهل انگاری شود، تصریح کرد: استقرار منظم سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این شرکت با سرلوحه قرار دادن و تمرکز بر موضوعات بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل، شرایط لازم برای بهبود، بهره وری و تعالی سازمان را فراهم آورده است.

وی از برگزاری ۵۲ رزمایش در سطوح یک و ۲ و سه در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان ساخت: این تعداد مانور به صورت داخلی و رزمایش های مشترک شرکت های تابعه وزارت نفت در سطح استان و با مشارکت دستگاه های پشتیبانی، امدادی، امنیتی و انتظامی استان برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد: پارسال حدود ۹ هزار نفر ساعت استندبای فعالیت‌های با ریسک بالا توسط همکاران آتش نشانی این مجموعه انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر