۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۲۶۸۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به اهتمام به بحث پدافند و اجرای کامل دستورالعمل‌های ابلاغی هستند و هرگونه تعلل در این بخش قابل قبول نیست.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی ولی پوری ظهر یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان البرز با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه، ظرفیتی برای ارتقای حوزه امنیت و پدافند غیرعامل پیش بینی شده تا دستگاه‌های اجرایی، مسائل و اقدامات مربوط به حوزه‌ی پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهند، افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف به اهتمام به بحث پدافند و اجرای کامل دستورالعمل‌های ابلاغی هستند و هر گونه تعلل در این بخش قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: استان البرز حوزه‌های حساس پدافندی کشور محسوب می‌شود و دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا یک درصد میزان اعتبارات خود را در زمینه اقدامات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند و مسائل پدافند غیرعامل را مهم تلقی نموده و نسبت به اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی اهتمام جدی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه تدابیر و تمهیدات در حوزه پدافندی باید به باور عمومی تبدیل شود، گفت: استفاده حداکثری از توانمندی و قابلیت‌های نیرو‌های داوطلب مردمی ضروری است.

وی بر تجهیز تمامی مراکز مهم و زیرساختی به برق اضطراری، اسکان اضطراری، تأمین آب پایدار و … در حوزه‌ی پدافند غیرعامل تاکید کرد.

ولی پوری با بیان اینکه ضرورت دارد با تعامل و تلاش مضاعف مسئولان، پدافند غیر عامل به باور عمومی تبدیل گردد بر لزوم فرهنگ سازی پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل مهم و اساسی در راستای مصون سازی و دست یابی به امنیت پایدار تأکید کرد.

در پایان این نشست بر آموزش‌های عمومی و تخصصی، افزایش آمادگی‌ها با برگزاری رزمایش‌ها و رصد مستمر انواع تهدیدات و نهادینه‌سازی اصول، ملاحظات و الزامات پدافندی در کلیه طرح‌ها و پروژه‌های استانی تاکید شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر