۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۲۴۴۰
رادیو ملی سوئد به‌علت نگرانی در مورد اخبار جعلی و سخنان نفرت انگیز، حساب‌های توئیتر خود را می‌بندد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، یورونیوز نوشت؛ رادیو سوئد تصمیم گرفته استفاده از توئیتر را به عنوان بخشی از استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود متوقف کند. دلیل اینکار نگرانی در مورد تلاطم‌های اخیر این شرکت در مورد توانایی آن در مبارزه با اخبار جعلی و سخنان نفرت انگیز است.

این اتفاق بعد از اعلام رادیو ملی آمریکا مبنی بر توقف ارسال محتوای جدید از طریق بیش از ده‌ها حساب توئیتر خود، به علاوه اقدام مشابهی توسط شبکه تلویزیونی ملی کانادا در روز دوشنبه برای توقف استفاده از توئیتر صورت گرفت. هر دو رادیو و تلویزیون به این که پلتفرم رسانه اجتماعی ایلان ماسک به عنوان رسانه‌ای با بودجه دولت نامیده شود، مخالفت کردند.

این شرکت می‌گوید در حالی که رادیو سوئد در حساب‌های خود با برچسب‌های اعتراض آمیز توئیتر برخورد نکرده، اما به هر حال چندین سال است که حضور خود را در این پلتفرم متوقف کرده است.

کریستین گیلینگر رئیس شبکه‌های اجتماعی این رادیو گفت: «رادیو برای مدت طولانی، حضور خود را در توئیتر از اولویت خارج کرده است و اکنون تصمیم گرفته که به طور کامل فعالیت خود را در این پلتفرم متوقف کند.» وی افزود شرکت باید به جای آن بر حضور دیجیتالی خود تمرکز کند و توئیتر در طول سال‌ها تغییر کرده و برای ما اهمیت کمتری پیدا کرده است.

این پخش کننده می‌گوید که تخمین زده می‌شود تنها ۷ درصد از سوئدی‌ها در توئیتر فعال هستند و در سال‌های اخیر شاهد کاهش تعاملات و گفتگو‌های کمتر پیرامون توییت‌های خود بوده اند.

گیلینگر اعلام کرد: «البته ما به آشفتگی‌های اخیر در اطراف پلتفرم توجه کرده‌ایم و برایمان نگران‌کننده است که توئیتر نیروی کار خود را به‌طور چشمگیری کاهش داده است و ما معتقدیم که در درازمدت ممکن است بر ظرفیت شرکت برای رسیدگی به حساب‌های جعلی، ربات‌ها و اطلاعات نادرست و همچنین نفرت و تهدید تاثیر بگذارد.»

رادیو اعلام کرد که کارکنان خود را برای استفاده از حساب‌های توئیتر محدود نمی‌کنند. این پخش کننده همچنین اخیراً استفاده از اسنپ چت را متوقف کرده، خروجی کانال‌های فیسبوک خود را کاهش داده و به حضور در توییچ پایان داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر