۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۲۰۴۱
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، بر اهمیت فناوری اطلاعات در پیش بینی و مقابله با تهدیدات سایبری از این طریق تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، حجت اله امینی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، در هفتمین جلسه کمیته پدافند غیر عامل سایبری و الکترونیک استان بر اهمیت فناوری اطلاعات در پیش بینی و مقابله با تهدیدات سایبری از این طریق تاکید کرد.

وی افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در عصر فناوری اطلاعات، زندگی انسان بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ به فناوری گره خورده است. امروزه، برای انجام هر کاری، از ساده‌ترین امور روزمره گرفته مثل خرید کردن، عملیات بانکی، مطالعه، ورزش کردن، فعالیت‌های هنری و ارتباطات اجتماعی تا پیچیده‌ترین مسائل سازمانی تجاری و حاکمیتی، مثل اداره کسب و کارهای بزرگ، کنترل کارخانه‌ها و فرایندهای آن‌ها، کنترل سامانه‌های دفاعی و نظامی، تأمین امنیت شهروندان، نظارت بر رفتار و عملکرد شهروندان عادی و پرسنل سازمان‌ها، حفاظت اطلاعات و غیره به کامپیوترها، شبکه‌های کامپیوتری و نرم‌افزارها وابسته هستیم و این به ما ثابت می کند که با ایجاد هرگونه اختلالی در این ساز و کار، کلیه امور زندگی با مشکل مواجه شده و می بایست راهکارهای حفاظت از این سیستم ها را پیدا کرد.


امینی تصریح کرد: علی‌رغم تمامی تهدیدات سایبری که علیه زیرساخت‌ها و امنیت کشور وجود دارد و حملات هکری که رخ می‌دهند، مسئولان و سازمان‌ها توجه زیادی به امنیت سایبری ندارند. در واقع، می‌توان گفت که بسیاری از مدیران حساس‌ترین سازمان‌ها در کشور ماامنیت سایبری را همچنان کالایی لوکس می‌دانند!


رئیس کمیته پدافند غیر عامل سایبری و الکترونیک استان افزود: برای اینکه بتوانیم تصمیمات درستی در مقابله و پیش بینی با این گونه موارد داشته باشیم، نیازمند وحدت رویه در راهکارها و تصمیم گیریها هستیم که این وظیفه در استان به این کمیته واگذار شده است.

مدرسی قزوینی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین نیز با قدردانی از زحمات کمیته پدافند غیر عامل سایبری و الکترونیک، بر لزوم حمایت از تصمیمات این کمیته در راستای اهداف، تاکید کرد و افزود: این کمیته با کارگروه های تخصصی که در اختیار دارد و اشراف بر فناوری اطلاعات و علم روز همواره می تواند بازوی کمکی قابل اعتمادی در تصمیم گیریهای کلان این استان باشد.

در ادامه از زحمات و تلاشهای اعضای کمیته پدافند غیر عامل سایبری و الکترونیک استان تقدیر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر