۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۱۹۸۲
مقتدایی:
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از تصویب قانونی مستقل برای پدافند غیرعامل به عنوان راهکاری موثر در جهت تقویت حوزه مدیریت بحران کشور یاد کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عباس مقتدایی در مورد اظهارنظر برخی مبنی بر اینکه در مدیریت بحران کشور با بحران مواجهیم، گفت: بنده معتقد نیستم که مدیریت بحران کشور دچار بحران شده باشد البته ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد که آن‌ها را می‌توانیم در دو بخش تقنین و اجرا احصاء یا در خصوص آن صحبت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوعات قانونی مرتبط با پدافند غیرعامل را تصویب کرده‌ایم و مراحل اجرایی و مقدماتی آن انجام شده و آماده ارسال به صحن علنی است و قطعا در آینده نزدیک پدافند غیرعامل که اکنون به عنوان یکی از موضوعات مهم در دستورکار دستگاه‌های مختلف کشور است دارای قانون مستقل و تکمیل شده خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن ما در بودجه‌های سالیانه موضوعات مرتبط با حوادث غیرمترقبه یا بحران‌ها را در بند‌ها و ردیف‌های مختلف می‌بینیم و آن‌ها را تصویب می‌کنیم و اگر این موارد به نحو شایسته اجرایی و عملیاتی شود بخش عمده‌ای از موانع و مشکلات کشور حل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته باید به این نکته توجه کنیم که ایران از نظر سرزمینی و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی در موضعی است که حوادث و بحران‌های طبیعی زیادی نظیر سیل، زلزله و صاعقه و نظایر آن در کشور رخ می‌دهد که ما باید متناسب با اقلیم خودمان پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اکنون مردم نسبت به این موضوع حساسیت‌های لازم را دارند، مجلس نیز تلاش می‌کند تا مشکلات را برطرف کند از دولت هم توقع این است که اگر نیازی در این حوزه دارد که لازمه آن قانونگذاری یا کسب بودجه است به نحو شایسته از جمله ارائه لایحه اقدام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر