۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۱۹۵۶
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اعلام تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور، از وزش باد به نسبت شدید تا شدید در برخی نقاط شمال غرب کشور، خراسان رضوی، برخی نقاط تهران و سمنان طی جمعه خبر داد و گفت: جمعه و شنبه در شمال غرب کشور دما بین ۵ تا ۷ درجه کاهش می یابد.

به گزارش پایداری ملی به نقل ازصادق ضیاییان ، درباره شرایط جوی کشور با بیان اینکه امروز در فارس، بوشهر، کرمان، شمال و غرب هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: همچنین با گذر سامانه بارشی از نوار شمالی کشور در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و برخی مناطق واقع در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش باران و برف همراه با وزش باد رخ می دهد.

به گفته وی، جمعه در برخی مناطق شمال شرق، شمال غرب، سوال شرقی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی، در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور، به ویژه در نوار مرزی مناطق ذکر شده بارش باران و برف رخ می دهد.

ضیاییان افزود: دوشنبه در شمال غرب، برخی مناطق واقع در غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی بارش پیش بینی می‌شود.

وی درباره شرایط جوی کشور در روز جمعه نیز افزود: جمعه در برخی مناطق شمال غرب، خراسان رضوی، جنوب تهران و جنوب سمنان وزش باد به نسبت شدید تا شدید رخ می دهد.

ضیاییان این را هم عنوان کرد که جمعه و شنبه در شمال غرب کشور دما بین ۵ تا ۷ درجه کاهش و از یکشنبه دما در شمال غرب کشور به تدریج افزایش می یابد.

بنا بر اظهارات رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، امروز و فردا خلیج فارس، شنبه خلیج فارس و دریای عمان و یکشنبه دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ بهمن ) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز شنبه ( ۱۵ بهمن ) صاف تا قسمتی ابری، به تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۳ و ۱۴ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای ۷- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر