۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۷۱۸۹۸
سردار رحیمی در سمنان مطرح کرد:
معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: همه اقدامات در این راستا است که مردم در مقابل جنگ های ترکیبی و اقتصادی دشمنان مصون باشند، چون خط قرمز و هدف نهایی پدافند غیرعامل مصون سازی مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با حضور سردار رحیمی معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور به میزبانی سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) ستان سمنان تشکیل شد.

در این جلسه جانشین سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) ضمن خیر مقدم و ارایه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص پدافند غیرعامل اظهار داشت: مهمترین اقدام در جهت فرهنگ سازی پدافند غیرعامل ،آموزش و ارایه کارکردهای آن برای مردم از طریق رسانه ها از جمله رسانه ملی، فضای مجازی و بسیج محلات است.
در ادامه، کارگروه های مشارکت مردمی و پدافند زیستی شورای پدافند غیرعامل به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان نیز به ارائه گزارش برنامه های ابلاغی سال 1401 پرداخت.
سردار رحیمی، معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز اظهار داشت: وارونه نشان دادن حقایق، تحلیل‌های مغرضانه، یاس آفرینی در جوانان و ترویج سبک زندگی غربی از مصادیق جنگ ترکیبی دشمن است و ابزار دشمن برای این جنگ تبلیغ و تنها علاج آن، جهاد تبیین است.

وی سمنان را استان موفق در حوزه پدافند غیر عامل در کشور دانست و ادامه داد: در طرح جامع پدافند غیرعامل استان که در سنوات گذشته تهیه و تدوین شده است برنامه های سال 1401استان احصاء شده و از طریق استانداری به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه مصون سازی زیرساخت های استان نیازمند تلاش مسئولان استان است، توضیح داد: بنا بر ابلاغ اعتبارات پدافند غیرعامل، هر دستگاه مکلف به هزینه کرد آن اعتبارات جهت مصون سازی زیرساخت ها برای برنامه های ابلاغی است و در صورت عدم جذب، این اقدام مصداق ترک فعل است.
احمد ریواده، معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: اساسی‌ترین اولویت مجموعه‌ پدافند غیرعامل این استان، ایجاد مصونیت در زیرساخت دستگاه‌های عمومی برای تداوم و بهبود خدمات رسانی به مردم است.

شرکت در کارگروه جهاد و امنیت غذایی استان سمنان

در ادامه سفر معاون هماهنگی کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان سمنان، وی در کارگروه جهاد و امنیت غذایی شورای پدافند غیرعامل استان در سازمان جهاد کشاورزی حاضر شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل جهاد کشاورزی استان و معاونین وی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت.

سردار رحیمی نیز در این جلسه با بیان اینکه برای جلوگیری از تهدیدات خارجی در زمینه داشتن غذای سالم و ایمن و در عین حال مغذی، نیازمند سیستمی است که به خود تکیه داشته باشد، اظهار داشت: در چنین شرایطی تهدیدات خارجی قابلیت تهدید آفرینی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در امنیت غذایی, تهیه غذای سالم و مغذی و دسترسی افراد از نظر اقتصادی, اجتماعی در همه زمان ها مدنظر است و باتوجه به اینکه تحریم های ظالمانه دشمنان باعث شده است تا سفره مردم کوچک شود و گرانی به مردم تحمیل گردد وظایف این کارگروه دو چندان شده است.

سردار رحیمی ادامه داد: این کارگروه باید با مطالعات و پژوهش های علمی، امنیت غذایی را در استان هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ ارزان بودن مواد غذایی تضمین نموده و آن را تامین نمایید تا مردم را در مقابل جنگ های ترکیبی و اقتصادی دشمنان مصون باشند، چون هدف نهایی پدافند غیرعامل مصون سازی مردم است.

بازدید از زیرساختهای بهداشت و درمان سمنان

معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیرعامل همچنین در این سفر از بخش های مختلف بیمارستان شفای تامین اجتماعی سمنان بازدید کرد.

در این بازدید سرزده رییس کارگروه نظارت و بازرسی قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا از بخش های تریاژ و اورژانس و بخش بستری بیماران کرونایی دیدن کرد و بخش ذخیره اکسیژن و مولد برق اضطراری را مورد ارزیابی قرار داد.

برگزاری رزمایش پدافند شیمیایی

سردار رحیمی همچنین در ادامه در رزمایش پدافند شیمیایی با فرضیه مقابله با نشت آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم سمنان که یکی از برنامه های ابلاغی سال 1401 بود، حضور یافت.

این رزمایش در قالب قرارگاه پدافند شیمیایی استانی در شهرستان سرخه با مشارکت کارگروه‌های تخصصی انجام شد.

سردار رحیمی در حاشیه این رزمایش اظهار داشت: با توجه به مجموعه تهدیداتی که کشور را احاطه نموده و تغییر ماهیت جنگ ها، تهدیدات روز به روز افزایش یافته است، از همین رو نیازمند افزایش آمادگی و پایداری و دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات دشمن هستیم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی روسای دستگاه‌ها و مدیران زیرساخت ها باید بتوانند به واقعیت پیامدهای ناشی از تهدیدات، نزدیک شده و با تحلیل و ارزیابی شرایط حاکم بر صحنه، ضمن اتخاد تصمیمات لازم و به موقع از اجرایی شدن آن اطمینان حاصل نمایند.

به گفته سردار رحیمی، به منظور آمادگی، پاسخ و مقابله دستگاه اجرایی و جامعه در شرایط جنگ، ضروری است با برنامه ریزی، آموزش، تمرین و برگزاری رزمایش های تخصصی، آمادگی ها را ارتقاء داده و سطح آسیب پذیری را به حداقل رساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر