۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۱۸۶۸
اولین متاورس جهان که بر اساس شریعت اسلامی عمل می‌کند در مالزی راه‌اندازی شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایکنا، Zawya نوشت؛ گروه مالی IBF Net اولین متاورس اسلامی را با نام نت‌ورس (Netverse) راه‌اندازی کرده و انتظار می‌رود سهم عمده‌ای در حرکت به سوی دیجیتالی شدن در جهان اسلام داشته باشد.

به گفته مسئولان IBF Net، نت‌ورس از بسیاری جهات منحصر به فرد است. فراتر از سرگرمی و تعامل اجتماعی، نت‌ورس از طریق پروژه Netversity خود که طیف گسترده‌ای از دوره‌های آموزشی را ارائه می‌دهد، در مسائل اخلاقی و اجتماعی فعالیت خواهد داشت.

محمد علیم، مدیر عامل گروه IBF Net گفت: از دیدن تأثیر مثبتی که نت‌ورس بر اکوسیستم IBF در جهان اسلام و فراتر از آن خواهد داشت، هیجان‌زده هستیم.

گروه IBF Net که در سال ۱۹۹۹ به عنوان اولین جامعه آنلاین برای تبادل اطلاعات در زمینه اقتصاد اسلامی تأسیس شد، در طول سال‌ها فعالیت خود را گسترش داد و در حال حاضر در حوزه بلاک‌چین هم فعالیت دارد.

سهم اقتصاد دیجیتال امروزه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد در اقتصاد جهانی تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود این سهم به طور پیوسته رشد کند. انتظار می‌رود اقتصاد مجازی در داخل و در کنار اقتصاد دیجیتال رشد کند. به گفته بانکداران سرمایه‌گذاری جهانی مانند گلدمن ساکس و مورگان استنلی، سهم متاورس در این بازار در محدوده ۸ تا ۱۰ تریلیون دلار پیش‌بینی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر