۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۷۱۷۶۳
مدارس دولتی سیاتل شرکت‌های بزرگ فناوری را متهم کرده اند که مسئول وخیم شدن سلامت روانی دانش آموزان هستند و به طور مستقیم بر توانایی مدارس برای انجام ماموریت آموزشی خود تاثیر گذاشته اند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، رویترز نوشت؛ در همین راستا آن‌ها شکایتی از شرکت‌های بزرگ فناوری ثبت کرده است.

این شکایت علیه آلفابت (شرکت مادر گوگل)، متا (شرکت مادر فیس بوک)، اسنپ و تیک تاک در دادگاه ثبت شده و طبق آن شرکت‌های مذکور محصولات شان را طوری طراحی کرده‌اند تا جوانان را به پلتفرم‌های خود جذب کنند و در نتیجه بحران سلامت روانی به وجود آورده‌اند.

طبق شکایتنامه مذکور اقدامات این شرکت‌ها عاملی مهم در ایجاد بحران سلامت روانی جوانان بودده است. در بخشی از متن آن آمده است: متهمان به طور موفقیت آمیز از مغز‌های شکننده جوانان سوءاستفاده کردند و میلیون‌ها دانش آموز در سراسر کشور را به حلقه‌های بازخورد مثبت استفاده بیش از حد و سوء استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متهمان جذب کرده‌اند.

دانش آموزان با مشکلات سلامت روانی عملکرد ضعیف‌تری دارند و همین امر سبب شده مدارس گام‌هایی در این زمینه بردارند از جمله آموزش معلمان برای شناسایی و بررسی علائم مشکلات سلامت روانی، استخدام پرسنل متخصص و تخصیص منابع اضافی برای هشدار دادن به دانش آموزان درباره خطرات شبکه اجتماعی.

شکایت نامه مذکور خواهان غرامت مالی و جریمه‌های دیگر شده است.

گوگل در بیانیه‌ای ایمیلی اظهار کرد سرمایه گذاری کلانی برای ایجاد فرایند ایمن برای کودکان در سراسر پلتفرمش ایجاد کرده و علاوه بر آن قابلیت‌های حفاظتی قدرتمند و مخصوص برای ترجیح سلامت این گروه در نظر گرفته است.

از سوی دیگر اسنپ نیز اعلام کرد از نزدیک با بسیاری از سازمان‌های سلامت روان همکاری می‌کند تا ابزار‌های داخل اپ و منابعی برای کاربران فراهم کند و علاوه بر آن سلامت کاربران، یکی از اولویت‌هایش به حساب می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر