۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۱۵۵۸
خوزستان معاون درمان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۷ هزار کودک با عفونت‌های تنفسی به مراکز درمانی خوزستان در روز‌های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از ایسنا، دکتر حبیب حی‌بر با اشاره به آماده‌باش مراکز درمانی خوزستان در پی بروز بحران تنفسی در کودکان اظهار کرد: در حال حاضر با پیک عفونت‌های تنفسی در کودکان مواجه هستیم و با توجه به تکمیل ظرفیت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوذر اهواز به عنوان بیمارستان تخصصی کودکان، در دو هفته گذشته ۲۳۵ تخت اطفال در کنار مرکز ابوذر به مدار خدمت‌رسانی در اهواز افزوده شده‌اند.

وی افزود: در صورت لزوم تخت‌های بیشتری برای خدمت‌رسانی افزوده می‌شود، اما باید توجه شود که ظرفیت‌های درمانی نامحدود نیستند بنابراین مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کودکان‌شان به بیماری مبتلا نشوند و کودکان را در زمان بیماری نیز به مدرسه نفرستند.

افزایش ۳.۵ برابری عفونت‌های تنفسی در کودکان خوزستانی

حی‌بر با اشاره به روند مراجعه کودکان با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌ها بیان کرد: از ۱۵ تا ۲۶ آذرماه، ۷ هزار کودک زیر ۱۲ سال با علائم تنفسی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کرده‌اند که یک هزار و ۱۰۰ نفر از این تعداد بستری و ۵ هزار و ۹۰۰ نفر سرپایی درمان شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: این تعداد بیمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تقریبا ۳.۵ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت موجودی دارو‌ها گفت: کمبود دارو یک مساله کشوری است، اما تاکنون خوشبختانه شرایط، مدیریت شده و بیماری بدون دارو و تخت نمانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر