۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۱۵۱
بتن نانو کامپوزیت هوشمند توسط محقق ایرانی ابداع شد و این دستاورد علمی در ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی به نمایش در آمد .
بهزاد هاشم پور گاوگانی از بنیاد نخبگان استان اردبیل ومحقق این پروژه گفت: این بتن از ترکیبات مواد تغییر فاز دهنده میکروکپسوله پلیمری با نانو ذرات معدنی ساخته شده است و یکی از جدیدترین مواد در بخش انرژی های نو است.

این دانشجوی مهندسی نفت دانشگاه آزاد فیروزآباد فارس گفت: بتن جدید ضمن حفظ ارتقای استحکام و مقاومت ساختاری و کاهش وزن مخصوص سازه ای ، قابلیت تنظیم هوشمند دمای ساختمان و کاهش مصرف انرژی را با قیمت نهایی پایین تر دارد.

هاشم پور ادامه داد: از این بتن جدید می توان در بسترهای مختلف آلی و معدنی برای ریزکپسوله کردن مواد تغییر فاز دهنده استفاده کرد، همچنین این بتن قابلیت ذخیره یا آزاد سازی هوشمند انرژی را دارد .استفاده از نانو ذرات در این نوع از بتن برای افزایش کیفیت ذخیره سازی و آزاد سازی انرژی از روش های نوین برای کاهش مصرف انرژی است.

ششمین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی از 14 بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شده است . این جشنواره تا 17 بهمن ماه ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر