۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۱۴۴۹
دانشگاه تبریز و سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبری در خصوص پدافند غیرعامل و استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل طرفین تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور پیش از امضای تفاهم نامه، همکاری مشترک در نشست هم اندیشی با اساتید، روسای دانشکده‌ها و برخی مدیران دانشگاه تبریز و فعالان عرصه پدافند غیرعامل در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف اصلی سازمان پدافند غیر عامل گفت: سازمان پدافند غیرعامل متولی بحث تهدیدات انسان‌ساخت است و هدف اصلی آن تشخیص و شناسایی انواع تهدید‌ها و مهمترین وظیفه آن شناسایی، رصد، پایش، تشخیص و مقابله با انواع تهدیدات دشمن علیه مردم است.

وی در ادامه در تحلیل ساختار انواع تهدید‌ها با اشاره به تهدیدات طبیعی و تهدیدات انسان‌ساخت گفت: در تهدیدات انسان‌ساخت ما با مولفه و ماهیت انسان و فناوری و تکنولوژی سرو کار داریم که راهبرد آن خصومت و دشمنی است و به دلیل تهدیدات سیال، پویا و نوآوری آن ما باید همیشه و در همه حال با مسلط شدن به دانش روز این حوزه آماده مقابله با این نوع تهدیدات دشمنان باشیم.    

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با بیان اینکه کشورمان امروزه اولین آزمایشگاه استفاده از انواع تهدیدات انسان‌ساخت دشمنان شده است، تصریح کرد: با رویکرد و راهبرد گذشته نمی‌توان درمقابله با انواع  تهدیدات انسان‌ساخت دشمنان علیه کشورمان مقابله کرد، بنابراین ضروری است با تکیه بر دانش و فناوری روز که در این خصوص دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی که نقش راهبردی و تعیین کننده‌ای دارند باید در مقابل این تهدید‌ها ایستادگی کرد.   

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما نیازمند طراحی مدل و الگوی برای مقابله و دفاع جامع از تهدیدات انسان‌ساخت داریم، یادآور شد: در کشورمان و به ویژه در دانشگاه‌های کشورمان ظرفیت و توانمندی‌های زیادی در این راستا وجود دارد که با ساماندهی و برنامه ریزی می‌توان در زمینه پیشبرد و اهداف  سازمان پدافند غیرعامل کشور گام‌های موثری برداشت.

پیشتازی در حوزه تولید علم و فناوری
زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست هم اندیشی، ضمن قدردانی از حضور سردار غلامرضا جلالی در استان آذربایجان شرقی گفت: حضور و بازدید رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از بخش‌های مختلف مراکز علمی و صنعتی استان و عنایت ویژه‌ای که به استان آذربایجان شرقی داشت مایه خیر و برکت بوده و این امر موجب شناخت و مقابله با انواع آسیب‌ها و تهدیدات در استان را بدنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما برای داشتن ایران قوی و با اقتدار در تلاش هستیم، تصریح کرد: برای داشتن کشور قدرتمند باید تولید علم و دانش ما با توجه به نیاز جامعه باشد، چرا که آن کشور و ملتی که در حوزه تولید علم و فناوری پیشتاز باشد، آن کشور پیشرفته، با اقتدار، قوی و توسعه یافته‌تر است.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تبریز با سازمان پدافند غیرعامل کشور+عکس

استاندار استان آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ما باید در دانشگاه‌ها در حوزه‌های علوم انسانی و علوم طبیعی با توجه به دانش روز بیش از این‌ها تلاش کنیم، تصریح کرد: پیشتازی در حوزه علوم انسانی موجب آرامش جامعه و پیشگامی در حوزه تولید علوم طبیعی موجب آسایش و رفاه جامعه است و از این رو ضروری است در دانشگاه‌ها بیش از گذشته به دو حوزه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه دشمن در جنگ ترکیبی نقاط قوت و پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف را هدف قرار داده است، یادآور شد: برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمان علیه ملت ایران باید در حوزه علوم انسانی و تعلیم و تربیت بیش از این‌ها در دانشگاه ها، نهاد خانواده  و دیگر دستگاه‌های متولی کار صورت گیرد که به نظر می‌رسد در گذشته به این بخش کم توجهی شده است.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تبریز با سازمان پدافند غیرعامل کشور

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تبریز با سازمان پدافند غیرعامل کشور+عکس
یادآور می‌شود؛ در انتهای این نشست هم اندیشی، تفاهم نامه همکاری مشترک مابین دانشگاه تبریز و سازمان پدافند غیرعامل کشور توسط دکتر صفر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در ۱۲ ماده به منظور همکاری و تشریک مساعی در زمینه ایجاد و ارتقای توانمندی منابع انسانی در حوزه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل با استفاده از کلیه امکانات طرفین امضا شد.

لازم به ذکر است؛ سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۳۸۲ بر اساس فرمان رهبر ایران تشکیل گردید. در سال ۱۳۹۰ به مناسبت سالروز صدور فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل هشتم آبان ماه هر سال به عنوان روز پدافند غیرعامل تعیین و این روز در تقویم کشوری درج شد. این سازمان نهادی حاکمیتی (لشکری و کشوری) است که دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری همطراز با وزراء است.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تبریز با سازمان پدافند غیرعامل کشور+عکس

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر