۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۷۱۳۴۶
با حضور سردار رحیمی انجام شد
با حضور سردار رحیمی، حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار بوشهر اعطا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، سردار رسول رحیمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با اشاره به ضرورت رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل با توجه به موقعیت استان بوشهر به تشریح تهدیدات سال ۱۴۰۱ در استان ها و اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در این زمینه پرداخت.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی که علیه ملت ایران به راه افتاده است جهاد تبیین و لزوم دشمن شناسی را ضروری دانست و افزود: طرح جامع پدافند غیر عامل استان بوشهر سندی جامع برای توسعه پایدار براساس قوانین پدافند غیر عامل است.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به لزوم تدوین برنامه های سال 1401 استان با توجه به سند جامع پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: به منظور اجرای این برنامه‌ها، تمامي مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان موظف هستند يک درصد از بودجه دستگاه خود را به مسائل پدافند غیرعامل براي مصون سازي زيرساخت‌ها اختصاص دهند.

به گفته سردار رحیمی در مباحث مرتبط با پدافند غیرعامل موضوع پيشگيري و پيش‌بيني در اولويت قرار دارد و تمرکز بر امن سازي اضطراري، مصون سازي و کاهش آسيب پذيري و تداوم کارکردها در زيرساخت‌هاي حیاتی، حساس و مهم مورد تاکيد است.

وی همچنین افزود: سازمان پدافند غیرعامل کشور با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اقدام به تهیه و تدوین اسناد بالادستی و دستورالعمل‌ها به‌منظور مصون‌سازی زیرساختها کرده است و از طریق کمیته دائمی پدافند غیرعامل به وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شده است که استانداران به عنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل استان ضمن ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استان، باید نسبت به اجرای آنها پیگیر باشد تا زیرساخت‌ها طبقه بندی شده استان در برابر تهدیدات مصون شده و تداوم کارکرد و ارائه خدمات بصورت منظم و مستمر به مردم ارایه شود.

آموزش‌های پدافند غیرعامل در استان بوشهر گسترش یابد

در ادامه اکبر پورات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امروز کارشناسان و صاحب نظران بر این عقیده‌اند که بهترین و کم هزینه ترین راه مقاوم سازی هر کشور و جامعه در برابر تهدیدات خارجی، استفاده از پدافند غیرعامل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: اگر فرهنگ پدافند غیر عامل بر مبنای اصول صحیح و مردم محور برنامه ریزی شود موفقیت حاصل می‌شود، زیرا مردم با آگاهی کامل از موضوع و آموزش‌های درست می‌توانند تهدیدها را خنثی در برابر خطرها به درستی مقاومت کنند.

وی با تاکید بر آگاه سازی جامعه و مردم در زمینه پدافند غیر عامل، گفت: در این مسیر باید از ظرفیت‌های موجود همچون فضای مجازی، رسانه‌ها، ائمه جمعه، آموزش و پرورش و… استفاده کرد.

پورات خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول اولیه پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با پدافند غیر عامل در استان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: فرمانداران و رؤسای پدافند غیرعامل شهرستان‌ها با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع و دستورالعمل‌های ارسالی نسبت به تشکیل و برگزاری مرتب جلسات شورای پدافند غیرعامل شهرستان توجه ویژه داشته باشند و مصوبات جلسات را به دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل استان ارسال کنند.

در پایان این جلسه ضمن تقدیر از مدیران و روسای کارگروه های شورای پدافند غیرعامل استان، حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار بوشهر اعطا شد.

ضرورت رعایت پیوست پدافند غیرعامل در طرح های زیربنایی

سردار رسول رحیمی در ادامه ضمن بازدید از زیرساخت های کشتی سازی صدرا در کارگروه کالبدی و زیربنایی شورای پدافند غیرعامل شرکت کرده و در این جلسه خواستار توجه ویژه اعضای کارگروه به مصون‌سازی کالبدی شهر و ضرورت رعایت پیوست پدافند غیرعامل در طرح های زیربنایی شد.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل و رییس کارگروه نظارت و بازرسی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ادامه از مرکز آموزشی و درمانی شهدای خلیج فارس و اورژانس هسته استان بوشهر بخش های اورژانس بیمارستان، بخش تاسیسات تولید و ذخیره سازی اکسیژن و تاسیسات مولد برق اضطراری بازدید و در جلسه کارگروه زیستی استان شرکت کرد و به ارائه توضیحاتی در مورد نظام عملیاتی پدافند زیستی برای اعضای کارگروه پرداخت.

وی در ادامه ضمن حضور در استان بوشهر در شورای پدافند غیرعامل شهرستان گناوه شرکت و از بیمارستان امیرالمومنین این شهرستان بازدید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر