۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۱۳۱۰
 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از اجرای مانور مشترک اطفاء حریق و واکنش در شرایط اضطراری در انبار نفت شهدای پخش تبریز با هماهنگی و تعامل شرکت پالایش نفت تبریز خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، ناصر راشدی با تأکید بر توجه ویژه به حوزه پدافند غیرعامل و ارتقای آمادگی، دانش و توانمندی کارکنان در حفاظت از منابع و تأسیسات به عنوان سرمایه ملی گفت: این رزمایش با همکاری تیم‌های اطفای حریق منطقه آذربایجان شرقی و شرکت پالایش نفت تبریز در انبار نفت یادشده برگزار شد.

راشدی با اشاره به اینکه این مانور در راستای ارزیابی آمادگی و توان واکنش مطلوب در شرایط اضطراری برگزار شد، گفت: با وقوع حادثه فرضی انفجار در یکی از مخازن شرکت پالایش نفت تبریز و اصابت قسمتی از سقف مخزن حادثه‌دیده به یکی از مخازن انبار مذکور و ایجاد حریق فرضی، این رزمایش آغاز و بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی این انبار نفت ضمن هماهنگی با تیم‌های اطفای حریق شرکت پالایش نفت تبریز به عنوان نیروی امدادرسانی وارد عمل شده و موفق به خاموش کردن حریق فرضی شدند.

وی در خصوص امدادرسانی به مصدومین فرضی مانور گفت: مصدومین حادثه با اقدام سریع نیروهای امدادی انبار نفت و کمک‌های اولیه به نقطه امن انتقال و توسط کارکنان امداد رسان شرکت پالایش نفت تبریز به نزدیک‌ترین مرکز درمانی شهر اعزام شدند.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی در ادامه افزود: در پایان این مانور در جلسه‌ای با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و نمایندگان پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مسئولین ایمنی و آتش‌نشانی منطقه آذربایجان شرقی و شرکت پالایش نفت تبریز، نقاط ضعف و قدرت این رزمایش مورد ارزیابی قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر