۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۷۱۲۷۰
سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز در پنج استان خبر داد و برای تهران و کرج مجدداً هشدار آلودگی هوا صادر کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا از سازمان هواشناسی، بارش باران همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف همراه با وزش باد شدید امروز (شنبه) در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان پیش‌بینی شده است.

اثر مخاطره نیز جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، اختلال در تردد جاده‌ای، ریزش و احتمال رانش کوه، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی است.

سازمان هواشناسی به اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در سفرهای برون شهری، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.

امروز همچنین بارش‌هایی با شدت کمتر در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، تهران، قم، البرز و غرب و جنوب سمنان خواهیم داشت،

هوای تهران و کرج امروز هم ناسالم است

امروز (شنبه) همچنین سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کرج و تهران ادامه دارد.

اثر مخاطره نیز انباشت نسبی آلاینده‌ها، افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس است.

سازمان هواشناسی به پرهیز از رفت‌وآمد غیرضروری و بلندمدت در فضای باز در سطح شهر، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر