۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۱۱۶۹
رئیس مرکز ملی فضای مجازی در همایش پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:
دبیرشورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه اشکالات و کاستی‌های پلتفرم های بومی برطرف شده و نیازهای ضرری مردم را تامین کرده که دشمن از سر استیصال در کار پلتفرم ها از طریق پیام‌های دروغی که به شهروندان می فرستد اختلال ایجاد کرده است، گفت: این بدان معنی است که پلتفرم های آمریکایی به اتاق جنگ علیه ملت ایران تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، همایش پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور عیسی زارع پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی؛ دبیرشورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

ابوالحسن فیروزآبادی در این همایش با بیان اینکه پدافند غیرعامل تقریبا با بحث امنیت و دفاع در فضای منطبق است، اظهار داشت: فضای مجازی اکنون به یک صحنه جنگ دائمی تبدیل شده است و مقام معظم رهبری نیز بر این نکته تاکید دارند که باید در این فضا آرایش جنگی بگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از خصائص این فضا، وجود قدرت نرم در آن است که می تواند در حوزه های مختلف دیگر قدرت سخت را نیز تحت تاثیر قرار دهد، ادامه داد: فضای مجازی مبتنی بر پدیده جهانی شدن است و گمنامی و بی مرزی دیگر شاخصی است که سبب می‌شود این پدیده به مرزها محدود نشود. این ویژگی این فضا را برای تهدیدات مختلف فراهم می‌کند که یکی از مهمترین آنها، تهدید امنیت روانی افراد است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه در حال حاضر در فضای مجازی شاهد جنگ مستمر همراه با جنگ شناختی هستیم توضیح داد: در حوادث اخیر شاهد بودیم که شاهد جنگ سنگین مبتنی بر حملات دیداس و دیفیس بودیم.

وی با بیان اینکه در این ایام اقداماتی قبلی که در جهت پدافند غیرعامل صورت گرفته بود، از قبیل تلاش برای تشکیل شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته بود، در این جنگ تمام عیار خاموش که در حوزه فضای مجازی صورت گرفته بود و هنوز ادامه دارد، تاثیر خود را نشان داد، تصریح کرد: البته نقاط ضعف و کاستی ها نیز خود را نشان داد. ولی باید به این نکته توجه داشت که امنیت در فضای مجازی فعالیتی پویاست. امیدواریم که حساسیت های لازم در میان مسئولان به وجود بیاید تا پایداری لازم در زیرساختها در برابر تهدیدات به وجود آید و بهتر از گذشته عمل کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر شاهد حملات بسیاری به زیرساخت‌های بخش انرژی، شهری و صدا و سیما داشتیم که با تدابیر صورت گرفته امیدواریم اشکالات برطرف شود، اظهار داشت: قریب به نیمی از اخبار حملات سایبری بی پایه و اساس و مربوط به حملات بدون نتیجه است.

فیروزآبادی با بیان اینکه تلاش بر توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل در بدنه زیرساختهاست، تصریح کرد: در مصوبات شورای عالی فضای مجازی، پدافند غیرعامل مسئول رزمایش کل زیرساختهای کشور است. در حقیقت بار ارزیابی و ممیزی امنیتی در سطح کلان به سازمان پدافند غیرعامل کشور سپرده شده که به خوبی از پس آن برآمده است. امیدواریم در وزارت ارتباطات نیز شاهد این رزمایش های موثر به صورت منظم باشیم.

وی با بیان اینکه در بحران اخیر شبکه ملی اطلاعات توانست به خوبی عمل کند، تصریح کرد: اشکالات و کاستی‌های پلتفرم های بومی برطرف شده و نیازهای ضرری مردم را تامین کرده که دشمن از سر استیصال در کار پلتفرم ها از طریق پیام‌های دروغی که به شهروندان می فرستد اختلال ایجاد کرده است. این بدان معنی است که پلتفرم های آمریکایی به اتاق جنگ علیه ملت ایران تبدیل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر