۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۷۱۱۲۳
براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، به مناسبت ۸ آبان روز پدافند غیرعامل، پربازدیدترین مقالات علمی این حوزه موضوعی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، با موضوع "پدافند غیرعامل" براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای سیاست‌های کلی نظام در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، پدافند غیرعامل را اینگونه تعریف کرده است: "پدافند غیرعامل عبارتست‌ از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود."

از این‌رو، با توجه به اهمیت پدافند غیر عامل در کشور، از تاریخ هشتم تا چهاردهم آبان هرسال به عنوان هفته ملی پدافند غیرعامل نامگذاری شده است. شعار هفته پدافند غیر عامل در سال ۱۴۰۱ نیز "برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها" است. به‌همین منظور، در این گزارش به بررسی مقالات فارسی مرتبط با پدافند غیرعامل در حوزه‌های موضوعی مختلف خواهیم پرداخت.

جدول ۱، مقالات پربازدید با موضوع پدافند غیرعامل را نشان می‌دهد.

بازخوانی مقالات مرتبط با پدافند غیرعامل در SID

براین اساس "بررسی پدافند غیرعامل در مدیریت شهری" پربازدیدترین مقاله با موضوع پدافند غیر عامل بوده که در سال ۱۳۹۳ در مجله ژئوپلیتیک با موضوع علوم سیاسی منتشر شده است. ازآنجاکه ایمنی و امنیت به عنوان یکی از مسائل مهم در برنامه‌ریزی و مدیریت سکونتگاه‌های شهری مورد توجه قرار دارد؛ این مقاله، به بررسی پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری می‌پردازد.

معرفی مجلات با بیشترین تعداد مقالات فارسی با موضوع پدافند غیرعامل

"علوم و فناوری پدافند نوین (علوم و فناوری های پدافند غیر عامل)"، "اطلاعات جغرافیایی" و "مدیریت بحران" مجلاتی هستند که بیشترین مقالات با موضوع پدافند غیرعامل را منتشر کرده‌اند. براین اساس، اکثر مقالات فارسی با موضوع پدافند غیر عامل مربوط به حوزه موضوعی جغرافیا است. بعد از جغرافیا، حوزه موضوعی مدیریت و علوم سیاسی، مهم‌ترین حوزه‌های موضوعی مرتبط با پدافند غیرعامل هستند.

بازخوانی مقالات مرتبط با پدافند غیرعامل در SID

براین اساس "پدافند غیر عامل"، "علوم و فناوری پدافند نوین (علوم و فناوری های پدافند غیر عامل)" و "پدافند الکترونیک و سایبری" مجلاتی هستند که به طور تخصصی بر موضوع پدافند غیرعامل متمرکز هستند.

کلمات کلیدی مقالات فارسی با موضوع پدافند غیرعامل

کلمات کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خود را در کلمات کلیدی نشان می‌دهد.

تصویر زیر کلمات کلیدی مقالات فارسی با موضوع پدافند غیرعامل را نشان می‌دهد.

براین اساس "سیستم اطلاعات جغرافیایی"، "برنامه ریزی شهری" و "آسیب پذیری" مهم‌ترین ریز موضوعات در مقالات با موضوع پدافند غیر عامل هستند. با توجه به کاربری زمین شهری و موقعیت مکانی آن و همچنین اهمیت مکان‌یابی، این کلمات کلیدی بیشتر در مقالات با موضوع پدافند غیرعامل بررسی شده‌اند.

بازخوانی مقالات مرتبط با پدافند غیرعامل در SID

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر