۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۱۰۴۵
فرماندار آستارا گفت: سه مانور جهت آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط و ارزیابی نقاط قوت و ضعف موجود به منظور مدیریت بحران‌های احتمالی همزمان با هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، به نقل از ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل آستارا به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل "برای مردم، پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیر ساخت‌ها و تداوم کارکردها" اشاره کرد و افزود: مانور خودرویی ماشین‌آلات سنگین در هشتم آبان، مانور پدافند پرتوی ۹ آبان و مانور ایمنی در ایستگاه تقویت فشار گاز چلوند برای ۱۱ آبان برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: شهرستان آستارا با توجه به مرزی بودن امکان دارد حوادث و بحران‌های مختلفی مانند جاری شدن سیل، وقوع زلزله، بروز سونامی یا با انفجار در نیروگاه‌های کشورهای همسایه و آلودگی پرتوی روبه‌رو شود که باید همه دستگاه‌ها بر اساس مسئولیت و ظرفیت‌ خود برای خدمات‌رسانی در هر یک از این سناریوها آمادگی داشته باشند.

فرماندار آستارا اضافه کرد: بر این اساس هر دستگاه باید امکانات و تجهیزات خود را اعلام کند تا در وضعیت بحرانی بتوانیم بر اساس آن نسبت به اسکان اضطراری، مدیریت شرایط و ارائه خدمات مختلف به مردم اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: بهترین خصیصه چنین مانورهایی این است که دستگاه‌های مربوطه در زمان بروز حوادث احتمالی بهتر بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، از هماهنگی لازم برخوردار شوند و مانند حلقه‌های یک زنجیر بهم متصل باشند.

رضایی‌پور با اشاره به لزوم فضاسازی شهری و ادارات به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: همچنین در کنار این مانورها اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، دانشجویان و دانش‌آموزان در مورد پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت هلال احمر، سپاه و فراجا باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی در ادامه گلباران مزار شهدا و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع)، دیدار با خانواده معظم شهدا و امام‌جمعه، آموزش نحوه اطفای حریق به دانش‌آموزان، برگزاری دوره‌های ایمنی برای کارشناسان تاسیسات ادارات، مانور پدافند غیرعامل نشت گاز کلر، آموزش پدافند غیرعامل در مدارس، رزمایش تخلیه و جابه‌جایی در مدارس توسط هلال احمر و آموزش و پرورش، برگزاری همایش شهرستانی پدافند غیرعامل و مانور آموزش نیروهای آتش‌نشانی از دیگر برنامه‌ها به مناسبت هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر